Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie muszą ukończyć w tym roku 16 zadań inwestycyjnych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Śląskie muszą ukończyć w tym roku 16 zadań inwestycyjnych
fot. JR
Tegoroczne plany spółki Tramwajów Śląskich koncentrują się na ukończeniu trwającego wielkiego projektu unijnego. To 13 rozpoczętych zadań i trzy nowe. Przewoźnik będzie też kontynuować modernizację taboru.

Tramwaje Śląskie są w trakcie realizacji 13 zadań inwestycyjnych z projektu unijnego, które w tym roku muszą zostać ukończone. To przede wszystkim przebudowa torowiska w ciągu Sobieskiego i Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, a w Sosnowcu – przebudowa torowiska w ciągu Małachowskiego, a także w ciągu Wojska Polskiego. W Mysłowicach – przebudowa torowiska w ciągu Bytomskiej, Starokościelnej, Szymanowskiego i Powstańców (niedawno wyrzucono wykonawcę). W Katowicach – budowa nowej linii w ciągu Grundmanna, a także przebudowa torowiska w ciągu Obrońców Westerplatte. W Chorzowie – przebudowa torowiska od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do Metalowców. W Świętochłowicach – w ciągu Katowickiej oraz wzdłuż Łagiewnickiej. W Bytomiu – przebudowa torowiska wzdłuż Piekarskiej, a także do zajezdni Stroszek. W Zabrzu – w ciągu ul. Wolności (dwa odcinki: między Piłsudskiego a Miarki, a także od Floriana do granicy z Rudą Śląską) oraz trasy do pętli Mikulczyce.

Przewidziano rozpoczęcie trzech nowych zadań. W Katowicach to przebudowa torowiska w ciągu 1 Maja i Obrońców Westerplatte od wiaduktu DK79 do Baterpolu. W Rudzie Śląskiej – modernizacja pętli Chebzie (przetarg trwa). Zaplanowano również modernizację układu torowo-sieciowego Zakład Usługowo-Remontowego. Do tego mogą dojść zadania własne spółki, ale plan inwestycji – choć przygotowany – nie jest jeszcze zatwierdzony.

– Do tej pory zdecydowana większość prac realizowana była przy maksymalnym możliwym utrzymaniu ruchu tramwajowego po jednym torze, jednak i takie zadania wymagają okresowego całościowego wstrzymania ruchu. Aktualnie pozostała jednak do ukończenia spora grupa zadań, realizowana przy wstrzymanym ruchu – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki.

W tym roku spółka nie przewiduje zakupu nowych tramwajów. Zaplanowano jednak modernizację dwóch wagonów 116Nd do standardu 116Ndm oraz dwóch wagonów typu 2012N (montaż klimatyzacji w przedziale pasażerskim). Do tego przeprowadzony zostanie remont bieżący 12 wagonów typu 105N-HF 11 AC.

Spółka nie planuje teraz przetargów ani na wykonanie koncepcji nowych tras, ani projektów budowlanych. – Spółka przygotowuje się do nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej na lata 2021-2027. Trwa analiza opracowanego zakresu rzeczowego projektu, dla którego chcemy ubiegać się o dofinansowanie. To na ten rok priorytetowe zadanie w zakresie przygotowania planów inwestycyjnych na kolejnych kilka lat – mówi Zowada.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5