Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie kupują dodatkowy jednoczłonowy tramwaj dwukierunkowy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
02-07-2021
Ostatnia modyfikacja:
06-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Śląskie kupują dodatkowy jednoczłonowy tramwaj dwukierunkowy
fot. Modertrans
Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na dostawę jednego jednoczłonowego tramwaju dwukierunkowego. Udział niskiej podłogi określono na min. 30%. Spółka posiada już dwa podobne pojazdy, dostarczone przez Modertrans, które są przeznaczone do obsługi linii 38 w Bytomiu.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego tramwaju jednoczłonowego, dwukierunkowego, niskopodłogowego o długości min. 13,5 m. Szerokość tramwaju określono na 2,3-2,4 m. Pojemność pojazdu na min. 90 pasażerów, w tym min. 18 na miejscach siedzących (przy normie 0,20 m2 na pasażera stojącego). Minimalna liczba drzwi dla pasażerów to trzy na każdej bocznej ścianie, z czego co najmniej jedne dwustrumieniowe. 

Minimalna szerokość przejścia to 550 mm – z dopuszczeniem zwężenia do 420 mm na wysokości do 100 mm. Udział niskiej podłogi określono na nie mniej niż 30% długości podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu. Niska podłoga musi być zlokalizowana w środkowej części wagonu. Zamawiający dopuszcza również niską podłogę na pomostach. Wysokość niskiej podłogi określono na maks. 370 mm nad poziomem główki szyny (pgs) w strefie wejść i maks. 390 mm w pozostałych strefach. Wysokość części wysokopodłogowej określono na maks. 540 mm pgs. Przewidziano system wentylacji, ogrzewania i schładzania – z wymuszoną wentylacja nawiewną. Wyposażenie obejmuje monitoring.

Wagon musi posiadać obrotowe wózki napędowe. Pojazd powinien być dostosowany do toru o szerokości 1435 mm (−2/ +2 mm) i napięcia znamionowego 600 V (−200 V / +180 V).

Termin składania ofert mija 6 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wyprodukowały co najmniej jeden tramwaj o udziale niskiej podłogi min. 30%, który uzyskał homologację w co najmniej jednym z krajów Unii Europejskiej, bez względu na kraj pochodzenia wykonawcy i miejsce dostawy. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego (10%). Na realizację dostaw przeznaczono 12 miesięcy. Tramwaj ma zostać dostarczony do zajezdni w Bytomiu.

Tramwaje Śląskie zamawiały już podobne pojazdy w przeszłości. W ramach kontraktu na dostawy 15 jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów Modertrans dostarczył dwa dwukierunkowe pojazdy oznaczone jako MF 11 AC BD – z przeznaczeniem dla obsługi bytomskiej linii 38. Niedawno producent zaprezentował też pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj jednoczłonowy.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Premiera tramwaju Stadler Tina dla Darmstadtu

Komunikacja

Premiera tramwaju Stadler Tina dla Darmstadtu

Witold Urbanowicz 21 września 2022

Halle (Saale) kupuje 56 tramwajów Stadlera

Komunikacja

Halle (Saale) kupuje 56 tramwajów Stadlera

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2022

Bydgoszcz podpisała z Pesą umowę na nowe tramwaje

Przestrzeń

Bydgoszcz podpisała z Pesą umowę na nowe tramwaje

inf. pras / oprac. WU 26 lipca 2022

Zobacz również:

Pierwszy Twist Tramwajów Śląskich z klimatyzacją już na ulicach

Komunikacja

Ruszają prace w centrum Bytomia. Zmiany na 13 liniach tramwajowych

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Premiera tramwaju Stadler Tina dla Darmstadtu

Komunikacja

Premiera tramwaju Stadler Tina dla Darmstadtu

Witold Urbanowicz 21 września 2022

Halle (Saale) kupuje 56 tramwajów Stadlera

Komunikacja

Halle (Saale) kupuje 56 tramwajów Stadlera

Witold Urbanowicz 23 sierpnia 2022

Bydgoszcz podpisała z Pesą umowę na nowe tramwaje

Przestrzeń

Bydgoszcz podpisała z Pesą umowę na nowe tramwaje

inf. pras / oprac. WU 26 lipca 2022

Zobacz również:

Pierwszy Twist Tramwajów Śląskich z klimatyzacją już na ulicach

Komunikacja

Ruszają prace w centrum Bytomia. Zmiany na 13 liniach tramwajowych

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5