Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie kupują dodatkowy jednoczłonowy tramwaj dwukierunkowy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-07-02 11:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie kupują dodatkowy jednoczłonowy tramwaj dwukierunkowy
fot. Modertrans
Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na dostawę jednego jednoczłonowego tramwaju dwukierunkowego. Udział niskiej podłogi określono na min. 30%. Spółka posiada już dwa podobne pojazdy, dostarczone przez Modertrans, które są przeznaczone do obsługi linii 38 w Bytomiu.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego tramwaju jednoczłonowego, dwukierunkowego, niskopodłogowego o długości min. 13,5 m. Szerokość tramwaju określono na 2,3-2,4 m. Pojemność pojazdu na min. 90 pasażerów, w tym min. 18 na miejscach siedzących (przy normie 0,20 m2 na pasażera stojącego). Minimalna liczba drzwi dla pasażerów to trzy na każdej bocznej ścianie, z czego co najmniej jedne dwustrumieniowe. 

Minimalna szerokość przejścia to 550 mm – z dopuszczeniem zwężenia do 420 mm na wysokości do 100 mm. Udział niskiej podłogi określono na nie mniej niż 30% długości podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu. Niska podłoga musi być zlokalizowana w środkowej części wagonu. Zamawiający dopuszcza również niską podłogę na pomostach. Wysokość niskiej podłogi określono na maks. 370 mm nad poziomem główki szyny (pgs) w strefie wejść i maks. 390 mm w pozostałych strefach. Wysokość części wysokopodłogowej określono na maks. 540 mm pgs. Przewidziano system wentylacji, ogrzewania i schładzania – z wymuszoną wentylacja nawiewną. Wyposażenie obejmuje monitoring.

Wagon musi posiadać obrotowe wózki napędowe. Pojazd powinien być dostosowany do toru o szerokości 1435 mm (−2/ +2 mm) i napięcia znamionowego 600 V (−200 V / +180 V).

Termin składania ofert mija 6 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wyprodukowały co najmniej jeden tramwaj o udziale niskiej podłogi min. 30%, który uzyskał homologację w co najmniej jednym z krajów Unii Europejskiej, bez względu na kraj pochodzenia wykonawcy i miejsce dostawy. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego (10%). Na realizację dostaw przeznaczono 12 miesięcy. Tramwaj ma zostać dostarczony do zajezdni w Bytomiu.

Tramwaje Śląskie zamawiały już podobne pojazdy w przeszłości. W ramach kontraktu na dostawy 15 jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów Modertrans dostarczył dwa dwukierunkowe pojazdy oznaczone jako MF 11 AC BD – z przeznaczeniem dla obsługi bytomskiej linii 38. Niedawno producent zaprezentował też pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj jednoczłonowy.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5