Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie kończą projektować tramwaj na Grundmanna w Katowicach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-06-12 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie kończą projektować tramwaj na Grundmanna w Katowicach
fot. MJ
Jedna z trzech nowych tras tramwajowych w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej ma zostać wybudowana w ciągu ul. Grundmanna w Katowicach. – Od strony technicznej projekt jest na końcowym etapie. Zgodnie z aktualnym harmonogramem rozpoczęcie procedury przetargowej planowane jest na przełom 2019 i 2020 roku – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Nowy, relatywnie krótki odcinek ma znacząco zwiększyć elastyczność sieci tramwajowej w centrum Katowic.

Jednym z zadań inwestycyjnych, zaplanowanych przez Tramwaje Śląskie, jest budowa dwutorowego torowiska tramwajowego w ciągu ul. Grundmanna na odcinku między Chorzowską a Gliwicką. Projekt ma przyczynić się do poprawy komunikacji w centrum Katowic. – Torowisko to da możliwości „urozmaicenia” tras linii tramwajowych dzięki połączeniu dwóch magistralnych ciągów komunikacyjnych (ul. Chorzowska i ul. Gliwicka) oraz umożliwi stworzenie linii śródmiejskiej. Dodatkowym efektem realizacji tej inwestycji będzie poprawa elastyczności ruchu tramwajowego, pozwalając np. na ominięcie odcinka zablokowanego w skutek awarii czy kolizji – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak zaznacza, wprowadzenie nowych tras jest w gestii Zarządu Transportu Metropolitalnego.

W sumie powstać ma 1770 metrów toru pojedynczego. Trasa zostanie poprowadzona równolegle do jezdni, po jej zachodniej stronie. Nad Drogową Trasą Średnicową zostanie wybudowany wiadukt. – Będzie to nowe przęsło wiaduktu, po zachodniej stronie istniejących przęseł – wskazuje Zowada. Przystanki tramwajowe przewidziane są na dwóch końcach nowej trasy – w pobliżu skrzyżowań z Chorzowską i Gliwicką.

Dla elastyczności sieci tramwajowej na obu połączeniach z istniejącą siecią tramwajową zaplanowano pełne rozjazdy. – Od początku założenie było takie, by stworzyć rozjazdy umożliwiające prowadzenie ruchu tramwajowego we wszystkich relacjach. Dlatego projekt przewiduje montaż rozjazdów we wszystkie strony – mówi Andrzej Zowada.

W tej chwili trwają prace projektowe. – Od strony technicznej projekt jest na końcowym etapie. Jest on korelowany z projektem budowy budynku stacji prostownikowej trakcyjnej Grundmanna. Aktualnie wykonawca ustala lokalizację peronu przystankowego przy nowoprojektowanej stacji prostownikowej. Trwa proces uzgadniania i pozyskania zgód właścicieli nieruchomości na wykonanie robót budowlanych (w tym PKP SA: chodzi w tym wypadku o własność niezabudowanych działek znajdujących się na trasie przyszłej linii tramwajowej. Znajdują się mniej więcej w połowie trasy po północnej stronie Rawy). Zgodnie z ustaleniami z Urzędem Miasta Katowice wprowadzone zostały w projekcie zmiany odnośnie części zakresu ścieżki rowerowej przy ul. Gliwickiej. W najbliższym czasie wykonawca ponownie złoży projekt do uzgodnienia – wyjaśnia Zowada.

Jak informuje rzecznik Tramwajów Śląskich, aktualny harmonogram modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej zakłada rozpoczęcie procedury przetargowej na realizację prac na przełomie 2019 i 2020 r. Szacowany czas robót budowlanych to dwa lata.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5