Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie: Jest umowa na prace torowe na granicy Zabrza i Gliwic

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-11-16 14:55
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie: Jest umowa na prace torowe na granicy Zabrza i Gliwic
mat. Google Street View
Do połowy maja 2021 r. potrwają prace modernizacyjne torowiska tramwajowego w rejonie skrzyżowania ul. Wolności z ul. Knurowską na pograniczu Zabrza i Gliwic. W poniedziałek 16 listopada spółka Tramwaje Śląskie podpisała umowę z generalnym wykonawcą prac – krakowską firmą Tor-Krak.

O zamówienie związane z przebudową przejazdu drogowo-tramwajowego ul. Knurowskiej z ul. Wolności na granicy miast Gliwic i Zabrza ubiegały się trzy firmy. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Tor-Krak z Krakowa, z którą 16 listopada drogą elektroniczną zawarto umowę na wykonanie prac.

– Zadanie jest stosunkowo nieduże. Chodzi o odcinek torowiska od miejsca, gdzie w 2014 roku zakończyliśmy modernizację w ramach poprzedniego naszego projektu inwestycyjnego, czyli od wjazdu na teren salonu samochodowego, przez jezdnię ul. Knurowskiej u jej wlotu do ul. Wolności, przez wjazd na teren zajezdni autobusowej PKM Gliwice do rozjazdu w stronę zajezdni tramwajowej. To około 230 metrów dwutorowej linii tramwajowej – informuje Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.

Zasadniczymi trudnościami przy realizacji tej inwestycji będą na pewno: konieczność realizacji zadania przy maksymalnym możliwym utrzymaniu ruchu tramwajów (to linia wyjazdowa z zajezdni w Gliwicach) oraz modernizacja torowiska w rejonie skrzyżowania drogowego o dużym natężeniu ruchu samochodowego. – Konieczne będzie etapowe wdrażanie różnych rozwiązań z zakresu tymczasowej organizacji ruchu, co na pewno da się we znaki kierowcom. Wykonawca z pewnością będzie pracował pod presją oczekiwań jak najszybszego uwolnienia przebudowywanego skrzyżowania, jednak nie mniej ważna jak tempo robót jest ich jakość. Liczymy, że Tor-Krak wykona zadanie na najwyższym poziomie realizacyjnym, w założonym w umowie czasie sześciu miesięcy – podkreśla Bolesław Knapik.

Do połowy maja 2021 roku zmodernizowane zostanie torowisko wraz z przejazdami i przejściami dla pieszych, przebudowane zostaną chodniki i platformy przystankowe, wybudowana kanalizacja deszczowa i odwodnienie torowiska oraz przebudowane zostaną instalacje podziemne – gazowe i telekomunikacyjne. Torowisko klasyczne ułożone zostanie na podkładach strunobetonowych ze sprężystym montażem szyn zaś na przejazdach torowo-drogowych i przejściach dla pieszych zastosowane zostaną prefabrykowane płyty betonowe a szyny zamontowane zostaną z wykorzystaniem elastycznych materiałów zalewowych.

Całkowita wartość inwestycji wynosi niemal 3,656 mln zł netto. Zadanie jest jednym z elementów projektu unijnego Tramwajów Śląskich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5