Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie: Jest umowa na modernizację torowiska w Katowicach Załężu

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-06-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa. Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaje Śląskie: Jest umowa na modernizację torowiska w Katowicach Załężu
fot. Tramwaje Śląskie
Po rozpoczęciu prac w katowickim Dębie podpisana została umowa na przebudowę torowiska w kolejnej dzielnicy Katowic. Tym razem chodzi o Załęże, gdzie zmodernizowane zostanie torowisko od przystanku Wiśniowa do skrzyżowania z ul. Bracką. Prace mają potrwać do sześć miesięcy, a zrealizuje je krakowska firma KZN Rail.

Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż trasy im. Nikodema i Józefa Renców w Katowicach na odcinku od ul. Wiśniowej do ul. Brackiej jest elementem etapu III projektu unijnego. W poniedziałek 13 czerwca w Chorzowie Tramwaje Śląskie podpisały umowę z wykonawcą – firmą KZN Rail. Krakowska firma ma sześć miesięcy na realizację zadania. – Wydaje mi się, że to jedno z prostszych do realizacji zadań w naszym projekcie inwestycyjnym. Torowisko jest wydzielone, przebiega w miejscu, gdzie pod ziemią nie powinno być kolizji z obcą infrastrukturą, a do tego jest tu sporo miejsca wokół torowiska. Firma KZN Rail już nie raz pokazała, że jest solidnym wykonawcą, tym bardziej liczę na to, że prace w Załężu przebiegać będą sprawnie, szybko i przyniosą oczekiwany efekt – powiedział Bolesław Knapik, prezes spółki Tramwaje Śląskie . Tym oczekiwanym efektem jest przede wszystkim znaczące ograniczenie hałasu, który jest uciążliwy dla okolicznych mieszkańców i podniesienie komfortu jazdy dla pasażerów tramwajów.

Odcinek dwutorowej linii tramwajowej przeznaczonej do przebudowy liczy ok. 760 m długości (tj. ok. 1.520 metrów toru pojedynczego). To fragment znajdujący się między zmodernizowanym w ramach poprzedniego projektu inwestycyjnego odcinkiem torowiska wzdłuż ul. Gliwickiej oraz przejazdem przez ul. Bracką. Nowe torowisko wydzielone wykonane będzie w technologii podsypkowej na podkładach strunobetonowych z zastosowaniem wkładek wibroizolacyjnych i sprężystego montażu szyn. W rejonie przejść dla pieszych i przejazdu torowo-drogowego ułożone zostaną prefabrykowane płyty EPT, przebudowane zostaną perony przystankowe wraz z posadowieniem nowych wiat. Przebudowa obejmie również system zasilania z podstacji Bracka, wymianę sieci trakcyjnej wraz z osprzętem, remont słupów trakcyjnych, wykonanie drenażu torowiska i przebudowę instalacji odwodnienia. Inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym utrzymaniu ruchu tramwajowego po jednym torze.

Całość prac powinna zostać wykonana w terminie do 13 grudnia 2022 r. Wartość podpisanej umowy wynosi ok. 9,3 mln zł netto (ok. 11,4 mln zł brutto).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5