Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaje Śląskie budują drogi rowerowe

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-11-03 11:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaje Śląskie budują drogi rowerowe
fot. Aragorn25x, lic. CC A-SA 3.0 Unported
Górnośląska spółka tramwajowa rozpisała przetarg na zaprojektowanie przebudowy torowiska tramwajowego w Dąbrowie Górniczej ale też związaną z tym budowę dróg rowerowych i przebudowę układu drogowego. Na oferty zamawiający czeka do 13 grudnia.

Przetarg dotyczy torowiska tramwajowego dróg rowerowych i dróg w ciągu ulic Sobieskiego, Królowej Jadwigi i Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej.

Tory…

W przypadku samego torowiska chodzi o 2,2 km podwójnego toru, od przejazdu torowo-drogowego do Powiatowego Urzędu Pracy wraz z nim do zmodernizowanego fragmentu torowiska w obrębie ronda w Alei Róż. W rejonie pętli tramwajowej modernizacji podlegają tory szlakowe oraz wszystkie rozjazdy. To zadanie ma być realizowane w ramach ramach projektu „Zintegrowany projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” – etap II.

Drugim zadaniem jest jednak wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi rowerowej na odcinku od granic miasta z Będzinem do skrzyżowania ulicy Piłsudskiego z ulicą Kasprzaka. Drogę rowerową należy zaprojektować jako dwukierunkową o szerokości minimum 3 metrów, z dopuszczaniem miejscowych zawężeń, zlokalizowaną po jednej stronie drogi. Droga rowerowa powinna być trwale oddzielona od chodnika, np. pasem zieleni.

… i drogi rowerowe

Jak tłumaczy zamawiający w dokumentach przetargowych w ramach opracowania należy uwzględnić połączenie tej drogi rowerowej z projektowanym centrum przesiadkowym zlokalizowanym w rejonie dworca PKP Centrum. Przekroje poprzeczne ulicy Królowej Jadwigi i Piłsudskiego winny pozostać niezmienione, drogę rowerową należy zaprojektować jako wydzielony pas poza jezdnią. Dla ułatwienia komunikacji pieszej oraz korzystania z komunikacji miejskiej, w ciągu ulicy Sobieskiego w miejscach przystanków tramwajowych i autobusowych zaprojektować wyniesione przejścia dla pieszych w poziomie jezdni.

Tramwaje Śląskie zwracają uwagę, że w kilku lokalizacjach, m.in. przy przystankach przy centrum przesiadkowym i na całej szerokości przedłużenia ulicy 3 Maja w kierunku centrum handlowego Pogoria, drogi i torowisko powinny znajdować się w jednym poziomie, co ma umożliwić swobodne poruszanie się w tym miejscu pieszych i rowerzystów.

Część przetargu związana z przebudową ulicy i dróg rowerowych jest realizowana w ramach zadania „Promowanie zielonej mobilności na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza”.

Wśród kryteriów przetargu najważniejsze to cena (60 proc.) i warunki gwarancji (24 proc.), a poza tym będzie się też liczyło doświadczenie kierownika projektu w kwestii projektowania dróg (8 proc.) i torowisk (8 proc.). Termin przygotowania dokumentacji projektowej określono na 11 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Śląskie z czterema ofertami na remont między Zabrzem a Bytomiem

Komunikacja

Tramwaje Śląskie z czterema ofertami na remont między Zabrzem a Bytomiem

Witold Urbanowicz 27 października 2017

Jeden chętny na remont tramwaju między Bytomiem a Chorzowem

Przestrzeń

Jeden chętny na remont tramwaju między Bytomiem a Chorzowem

Witold Urbanowicz 27 października 2017

Tramwaje Śląskie źle zinterpretowały ofertę Cegielskiego?

Komunikacja

Tramwaje Śląskie źle zinterpretowały ofertę Cegielskiego?

mj, Transport Publiczny 16 października 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS