Rok ten, pod względem inwestycji na śląsko-zagłębiowskiej sieci tramwajowej, będzie równie ambitny jak w latach poprzednich. Oprócz toczących się już remontów, przewidziane jest rozpoczęcie prac na kolejnych odcinkach i ogłoszenie nowych przetargów.
Tramwaje Śląskie prowadzą wielki projekt unijny, związany z odnową sieci tramwajowej. W tym roku kontynuowane będą prace na kilkunastu projektach:
W I kwartale tego roku Tramwaje Śląskie podpisały bądź planują podpisać umowy w ramach projektów:
W 2022 r. ogłoszonych zostanie też szereg przetargów:
- Bytom: Przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ul. Zabrzańskiej od ul. Modrzewskiego do ul. Baczyńskiego – planowane ogłoszenie przetargu w II kwartale 2022 r.
- Chorzów: Modernizacja układu torowo-sieciowego na terenie Zakładu Usługowo Remontowego – planowane ogłoszenie przetargu w III kwartale 2022 r.
- Chorzów: Przebudowa torowiska tramwajowego na odcinku od wiaduktu przy Hucie Kościuszko do ul. Metalowców – ogłoszono
- Katowice: Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Chorzowskiej w Katowicach na odcinku od ul. Złotej do ul. Dębowej – ogłoszono
- Katowice: Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. 1 Maja i ul. Obrońców Westerplatte na odcinku od wiaduktu DK79 do „Baterpolu” – planowane ogłoszenie przetargu w III kwartale 2022 r.
- Katowice: Przebudowa torowiska tramwajowego w ul. Obrońców Westerplatte na odcinku od ul. Korczaka do ul. Wańkowicza – planowane ogłoszenie przetargu w III kwartale 2022 r.
- Katowice: Przebudowa torowiska tramwajowego wzdłuż trasy im. Nikodema i Józefa Renców w na odcinku od ul. Wiśniowej do ul. Brackiej – planowane ogłoszenie przetargu w II kwartale 2022 r.
- Ruda Śląska: Wymiana 4 szt. rozjazdów na pętli tramwajowej Chebzie – planowane ogłoszenie przetargu w III kwartale 2022 r.
- Zabrze: Przebudowa torowiska w ciągu ul. Wolności od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Miarki – planowane ogłoszenie przetargu w I kwartale 2022 r.
W miarę możliwości prace będą prowadzone pod ruchem, ale pasażerowie muszą też liczyć się z pewnymi utrudnieniami. – Zawsze naszym założeniem jest realizacja prac przy utrzymanym ruchu tramwajowym po jednym torze, tam gdzie jest to możliwe. Jednak nawet na odcinkach dwutorowych zdarza się, że nie ma możliwości wykonania wszystkich prac „pod ruchem”. Na takich zadaniach jak ul. Wojska Polskiego w Sosnowcu czy ul. Piekarska w Bytomiu, wiadomo, że ich realizacja będzie się wiązała z brakiem możliwości prowadzenia komunikacji tramwajowej – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.