Pesa, wbrew pojawiającym się opiniom, może pochwalić się naprawdę niezawodnymi tramwajami. Dotyczy to również Krakowiaków, które odpowiadają wszystkim wskaźnikom założonym w specyfikacji.
Witold Urbanowicz, Transport-publiczny.pl: Pojawiają się głosy, że Krakowiaki sprawiają dużo problemów?
Marcin Grzyb, szef marketingu krajowego rynku lekkich pojazdów w Pesie: Opinie są przesadzone co również
potwierdzają wypowiedzi medialne przedstawicieli MPK. Wiadomo, że w trakcie wprowadzania nowego typu tramwajów do eksploatacji pojawiają się choroby wieku dziecięcego. Pojazdy są jednak sprawne, realizują zadania przewozowe. Wskaźniki eksploatacyjne, wynikające ze specyfikacji zamówienia, wypełniamy i są one na poziomie wskaźników osiąganych przez tabor naszej konkurencji.
Jakie doświadczenia płyną z eksploatacji Jazzów?Mogę podać przykład z Gdańska, gdzie jeździ pięć pojazdów tego typu. Nasz klient już dwukrotnie w tym roku osiągnął wskaźniki eksploatacyjne – zarówno sprawności, jak i gotowości – na poziomie 100%. Historycznie, na innych pojazdach eksploatowanych przez ZKM, nie osiągnięto takiego wyniki.
Gdańsk nie jest jednak wyjątkiem. Ogólny wskaźnik sprawności tramwajów PESA w roku 2016 eksploatowanych w całej Polsce (niespełna 500 tramwajów) wynosi średnio 96-97 %.
Jeżeli jesteśmy przy Gdańsku, to tam porządnie zalało Swinga. Czy wiadomo już co z nim się będzie działo?
Naprawa pojazdu była przedmiotem postępowania przetargowego. Nikt nie przystąpił do zadania dotyczącego naprawy przedmiotowego tramwaju. W związku z brakiem zgody na zmiany w wymaganiach na etapie zadawania pytań – również PESA do postępowania nie przystąpiła. Obecnie ZKM prowadzi samodzielnie naprawę pojazdu.