Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Tramwaj w Radomiu. Którędy ma prowadzić trasa?

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2013-11-18 12:52
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj w Radomiu. Którędy ma prowadzić trasa?
źródło: RTNTrasa projektowanego tramwaju w Radomiu
W pomyśle Radomskiego Towarzystwa Naukowego tramwaj w mieście miałby łączyć północne osiedla z południowymi przechodząc prze śródmieście. Jak biegnie trasa projektu, który trafił do Kontraktu Terytorialnego dla Mazowsza na lata 2014–2020?

Licząca 17 przystanków trasa ma łączyć Józefów na północy z Prędocinkiem na południowych krańcach miasta. O projekcie pisaliśmy kilka dni temu. Według szacunków pomysłodawców w jej zasięgu mieszka ok. 80 tys. ludzie, co oznacza, że jedna trzecia mieszkańców Radomia mogłaby na przystanek dojść na piechotę.

Z osiedli na uniwersytet

Ruszający z północnego przystanku Józefów tramwaj jechałby na południe do osiedla Michałów, skręcając na wschód w stronę ul. Mieszka I mijałby trasę Stanisława Żółkiewskiego. Czwarty przystanek na trasie (Osiedle Akademickie) wypadałby w okolicy skrzyżowania ul. Bolesława Chrobrego z Akademicką. A dalej trasa prowadziłaby wzdłuż wspomnianej ul. Bolesława Chrobrego mijając zabudowania Uniwersytetu, 11 Listopada, Osiedle XV–lecia, aż do Placu Jagiellońskiego.

Ciasno w centrum

Pomysłodawcy projektu przyznają, że choć poza centrum miasta nie ma kłopotu z wytyczeniem trasy, to wjeżdżając do niego robi się ciasno. Dziewiąty przystanek wypada przy Urzędzie Wojewódzkim, a potem trasa przy parku im. Tadeusza Kościuszki ma prowadzić do Katedry i skrzyżowania ulic Traugutta z ul. Ludwika Waryńskiego (przyst. Traugutta) i wzdłuż tej pierwszej do Dworca Kolejowego. Dalej ostro skręcałaby na zachód w stronę wiaduktu kolejowego i z powrotem na wschód Aleją Józefa Grzecznarowskiego do skrzyżowania z ulicami PCK i Śląską (przyst. Grzecznarowskiego). Tym samym tramwaj wyjechałby z centrum.

Na południe

Dalej trasa dalej prowadziłaby Grzecznarowskiego w kierunku ronda z ul. Jana Pawła II, ale nie dochodziłaby do niego, tylko wcześniej skręcała w kierunku ul. Gagarina. Tam zlokalizowanoby przystanek Ustronie A. Przystanek Ustronie B znajdowałby się kilkaset metrów na południe, na skrzyżowaniu Jana Pawła II z Sandomierską. Potem trasa skręcałaby na zachód wzdłuż Jana Pawła II, by po chwili prowadzić znów na południowy wschód wzdłuż ul. Młodzianowskiej. Na wysokości ul. Lipskiej znajdowałby się przedostatni przystanek (Młodzianów), a tramwaj jadąc wzdłuż ul. Armii Ludowej tramwaj dojeżdżałby do pętli Prędocinek.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Prawo & Finanse

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na tabor techniczny

Jakub Dybalski 28 sierpnia 2014

Tramwaj w Radomiu? Prestiż, ale i koszty

Komunikacja

Tramwaj w Radomiu? Prestiż, ale i koszty

Witold Urbanowicz 14 stycznia 2014

RTN: Dla prezydenta Radomia tramwaj to nic nowego

Prawo & Finanse

RTN: Dla prezydenta Radomia tramwaj to nic nowego

Jakub Dybalski 19 listopada 2013

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5