Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj w Ozorkowie idzie do skrócenia. Do odwołania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-07-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaj w Ozorkowie idzie do skrócenia. Do odwołania
fot. Kasper Fiszer
Przyszłość tramwaju w Ozorkowie jest nadal niepewna. W związku ze złym stanem mostu nad Bzurą od 1 sierpnia tramwaje linii 46 będą dojeżdżały tylko do trójkąta manewrowego przy przystanku Wyszyńskiego. Dalej do odwołania pasażerowie będą musieli przesiadać się do autobusów.

Tramwaj w Ozorkowie był już raz skracany. 1 lipca awaryjnie zamknięto odcinek trasy od trójkąta manewrowego przy przystanku Wyszyńskiego do pętli Cegielniana, co spowodowane było złym stanem technicznym mostu nad Bzurą. Zdaniem MPK dalsza eksploatacja tego odcinka groziła wykolejeniem.

Ostatecznie tramwaje wróciły na pełną trasę jeszcze tego samego dnia. Warunkowo, ze znacznie zmniejszoną prędkością – w ciągu dwóch tygodni gmina Ozorków miała dokonać niezbędnych napraw. Prace jednak opóźniały się i tramwaje przejeżdżą od poprzedniego zamknięcia okrągły miesiąc.

MPK-Łódź poinformowało, że ostatni tramwaj odjedzie z pętli Cegielniania w Ozorkowie 1 sierpnia o godz. 3:37. Następnie do odwołania wszystkie tramwaje linii 46 będą dojeżdżały do przystanku Wyszyńskiego w Ozorkowie i zawracały na trójkącie manewrowym. Zamiast tramwaju będzie kursować autobus zastępczy Z46 pomiędzy Wyszyńskiego a Konstytucji 3 Maja.

Tramwaje będą mogły wrócić na pełną trasę po dokonaniu remontu mostu. To jednak nie zabezpiecza ich przyszłości, gdyż ogólnie stan trzech podmiejskich linii podmiejskich jest nienajlepszy. Samorządy myślą o modernizacji infrastruktury w ramach wspólnego projektu, ale na przeszkodzie stoją kwestie finansowe. Koszty modernizacji wykazane w studium wykonalności przekraczają możliwości budżetowe gmin, nawet przy znacznym wsparciu środków unijnych. Teraz gminy zastanawiają się nad podziałem projektu na niezależne części.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Komunikacja

Pabianice: Tramwaj na Górniak to za mało

Roman Czubiński 30 czerwca 2023

Tramwaje podmiejskie szansą dla polskich aglomeracji?

Komunikacja

Łódź: Czterech chętnych na modernizację tramwaju do Konstantynowa

Komunikacja

Konstantynów: Są pieniądze na modernizację linii tramwajowej

Prawo & Finanse

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5