Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaj w Edynburgu już jest

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
06-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaj w Edynburgu już jest
fot. Kim Traynor, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons
Blisko sześć lat upłynęło od wbicia pierwszej łopaty do uroczystego otwarcia pierwszej linii tramwajowej w Edynburgu. Linią o długości 13,5 km, z szesnastoma przystankami, mieszkańcy miasta mogą dojechać ze ścisłego centrum miasta do dzielnicy Haymarket, stadionu Murrayfield oraz na lotnisko. Czy jednak linia będzie rozbudowywana - na razie nie wiadomo.

Pomysłodawcy budowy linii tramwajowej w Edynburgu od samego początku mieli pod górkę. Projekt spotkał się z dużą krytyką - także społeczną - m. in. ze względu na wysokie koszty budowy linii. Dyskusje nad istotą budowy linii były głównym powodem opóźnienia realizacji inwestycji o około trzy lata. W trakcie realizacji inwestycji zdecydowano się także na zmianę koncepcji przebiegu linii - nie zbudowano odcinka torów z dzielnicy Leith do York Place.

Nawet pomimo finansowych cięć w realizacji projektu, wartość inwestycji wzrosła z szacowanych w 2003 roku 375 mln funtów do 521 mln funtów w roku 2008. Założenia zrewidowano jednak w roku 2011, kiedy to okazało się, że budżet inwestycji opiewa na 776 mln funtów. Do tego dochodzą jednak jeszcze odsetki 30-letniego kredytu zaciągniętego na budowę linii, a zatem można spodziewać się, że koszt budowy linii tramwajowej w Edynburgu to około miliarda funtów.

Linię obsługują tramwaje Urbos, dostarczone przez hiszpańskiego producenta taboru - firmę CAF. Zamówiono ich łącznie 27, jednak przy linii o skróconym przebiegu w zupełności wystarczyłoby ich 17.

Wcześniej mówiło się o rozbudowie systemu. Póki co nie ma jednak żadnego planu, który jasno mówiłby o rozwoju sieci tramwajowej Edynburga. - Byłoby niewłaściwe, gdybyśmy zaplanowali rozbudowę systemu, zanim zbierzemy półroczne dane dotyczące wydajności zbudowanej linii - zaznaczyła odpowiedzialna z ramienia miejskich władz za transport w Edynburgu Lesley Hinds. - Zarządziłam sporządzenie raportu, który ma zostać zaprezentowany władzom miasta przed końcem roku 2014. Wówczas będziemy dyskutować nad przyszłością sieci - dodała.

Tak naprawdę zbudowana linia tramwajowa nie jest pierwszą w Edynburgu. Tramwaje po raz pierwszy pojawiły się na ulicach miasta na początku lat siedemdziesiątych XIX w. System został ostatecznie zlikwidowany w roku 1956, kiedy to pasażerów zaczęły wozić już tylko autobusy.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5