Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj opłotkami na południe Katowic jedną z najpopularniejszych tras w mieście?

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-03-28 16:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Śląskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj opłotkami na południe Katowic jedną z najpopularniejszych tras w mieście?
mat. Tramwaje Śląskie
16 i 36 to numery linii tramwajowych, które najprawdopodobniej w przyszłości będą kończyły i zaczynały swoje kursy na przystanku „Kostuchna Centrum Przesiadkowe”, ostatnim powstałym w ramach projektowanego „Tramwaju na południe Katowic”. Jeśli prognozy specjalistów się sprawdzą, planowany odcinek nowego torowiska będzie jednym z najwyższą frekwencją w Katowicach.

Według najnowszego opracowania, powstałego na zlecenie spółki Tramwaje Śląskie SA, szacunkowa liczba rocznych przewozów na odcinku Brynów Centrum Przesiadkowe – Kostuchna Centrum Przesiadkowe będzie wynosiła ok. 4,2 mln. Potoki te rozłożą się na dwie linie tramwajowe nr 16 i 36, które przez zdecydowaną większość dnia mają kursować tak jak dotychczas, czyli co 15 minut, co powoduje, że tramwaj podjeżdża co 7-8 minut.

– Zmiana przebiegu ostatniego odcinka inwestycji oraz dynamiczne procesy urbanizacyjne w tej części Katowic spowodowały potrzebę stworzenia aktualnej prognozy dla tego przedsięwzięcia. Jeśli wyniki się potwierdzą, nowy odcinek będzie jednym z najpopularniejszych w Katowicach – mówi Bolesław Knapik, prezes zarządu spółki Tramwaje Śląskie.

Roczna liczba wszystkich podróży tramwajowych na terenie Katowic to ponad 28 mln. Zdecydowanie najpopularniejszą jest linia nr 20 (Chorzów Rynek – Katowice Załęże – Katowice Rynek – Katowice Zawodzie – Katowice Szopienice pętla), na której roczna liczba przejazdów wynosi ok. 6 mln. Jeśli frekwencja na nowym połączeniu rozłoży się po połowie, to nowo projektowane odcinki linii nr 16 i 36 w dzisiejszym rankingu „popularności” wśród pasażerów, zajęłyby 6 miejsce (każda po 2,1 mln).

Analizy wskazują, że w 2023 r. największe dobowe natężenie ruchu nastąpi najprawdopodobniej pomiędzy – powstałym w miejscu dzisiejszej pętli tramwajowej – centrum przesiadkowym w dzielnicy Brynów a nowo projektowanym przystankiem Brynów Kolejowa. Spośród przystanków wzdłuż projektowanej linii tramwajowej największe dobowe przepływy pasażerów spodziewane są na przystankach: Kostuchna Centrum Przesiadkowe, Osiedle Odrodzenie oraz Ochojec Szpital. Najmniejsze zaś na przystankach Ochojec Kryniczna oraz Ochojec Prusa.

mat. Tramwaje Śląskie

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5