Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj na Tarchominie zbliża się do półmetka. Otwarcie wcześniej?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-09-09 11:56
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj na Tarchominie zbliża się do półmetka. Otwarcie wcześniej?
fot. WU
Tramwaj na Tarchominie zbliża się do półmetka. Otwarcie wcześniej?
Tramwaj na Tarchominie zbliża się do półmetka. Otwarcie wcześniej?
Tramwaj na Tarchominie zbliża się do półmetka. Otwarcie wcześniej?
Tramwaj na Tarchominie zbliża się do półmetka. Otwarcie wcześniej?
Na Tarchominie trwa budowa kolejnego, 1,5-kilometrowego odcinka linii tramwajowej – od pętli Tarchomin Kościelny do Strumykowej. – Prace prowadzone są sprawnie. Nie ma żadnych opóźnień, a nawet sądzę, że jesteśmy przed harmonogramem. Mamy nadzieję, że warszawiacy otrzymają trasę w prezencie szybciej – mówi Wojciech Bartelski, członek zarządu Tramwajów Warszawskich.

W czerwcu Tramwaje Warszawskie podpisały z konsorcjum ZUE i Strabag umowę na realizację 1,5-kilometrowego przedłużenia linii tramwajowej na Tarchominie wzdłuż Światowida do ulicy Strumykowej. Spółka jest zadowolona z postępu robót. – Zbliżamy się do półmetka prac. Prowadzone są sprawnie. Nie ma żadnych opóźnień, a nawet sądzę, że jesteśmy przed harmonogramem – mówi Wojciech Bartelski, członek zarządu Tramwajów Warszawskich.

Prace prowadzone są od strony pętli Tarchomin Kościelny w kierunku północnym. – Trwają zaawansowane prace torowe, korytowanie, zabezpieczenie torowiska, drenaż. Praktycznie jesteśmy w przededniu układania samej konstrukcji torowiska – mówi Bartelski. – W pierwszym etapie buduje się ciągi drenarskie i odwodnienie torowiska, równolegle przygotowuje się fundamenty pod słupy trakcyjne. Kolejnym etapem jest przygotowanie wielowarstowej podbudowy pomocniczej z kruszywa. To podstawa budowy torowiska: na tym układa się zbrojenie, natomiast na specjalnych bramkach montuje się szyny, ustawiając je w docelowym położeniu sytuacyjnym i wysokościowym. Następnie układa się płytę betonową, która łączy dwie szyny ze sobą i ustala stałe położenie torów – opisuje etapy budowy Robert Grzywacz z Tramwajów Warszawskich. Na całości kładziona jest warstwa geowłókniny separacyjnej i wysypywany jest humus, na którym będzie rosła trawa,

Jak dodają przedstawiciele TW, wykonano już dwa bardzo ważne elementy infrastruktury, dzięki którym utrudnienia dla mieszkańców są mniejsze. – Jednym z nich jest rozjazd na pętli Tarchomin Kościelny, dzięki któremu tramwaje mogą już normalnie tutaj dojeżdżać, zlikwidowano też rondo na skrzyżowaniu z Ordonówny i torowisko jest już tam w pełni przygotowane, więc ruch samochodów może odbywać się normalnie – mówi Wojciech Bartelski. Jak dodają przedstawiciele spółki, rozjazdów nie można było wykonać wcześniej, podczas budowy pętli tramwajowej. – To drogi element, który w dodatku zużywa się – mówi Robert Grzywacz.

Wykonawca ma osiem miesięcy na zrealizowanie prac, co oznacza, że powinny one zakończyć się 7 lutego 2017 r. – Jesteśmy optymistami. Z całą pewnością termin lutowy, który jest w kontrakcie, nie jest zagrożony. Mamy nadzieję, że warszawiacy otrzymają trasę w prezencie szybciej – mówi Bartelski.

Na trasie znajdą się dwa zespoły przystankowe – na skrzyżowaniach z Ordonówny i Stefanika. Odcinek ten będzie pozbawiony pętli, linię będą obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. To nie kończy jednak całej inwestycji. Tramwaje docelowo mają dojeżdżać do pętli Winnica przy Modlińskiej. Niewykluczone, że ten odcinek powstanie w dwóch etapach – do Leśnej Polanki i do Modlińskiej. Prace wykonawcze mogłyby się rozpocząć w II połowie 2017 r.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje w Krakowie i Warszawie z dofinansowaniem unijnym

Komunikacja

Tramwaje w Krakowie i Warszawie z dofinansowaniem unijnym

Witold Urbanowicz 06 grudnia 2016

Przedłużony tramwaj na Tarchominie pojedzie wiosną 2017 r.

Przestrzeń

Przedłużony tramwaj na Tarchominie pojedzie wiosną 2017 r.

Witold Urbanowicz 10 czerwca 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5