Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj na Tarchomin: Rozpoczynają się jazdy testowe

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-11-19 19:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj na Tarchomin: Rozpoczynają się jazdy testowe
Fot. ZTM Warszawa
Wykonawca budowy trasy tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie zakończył już prace przy torach i sieci trakcyjnej. W środę 19 listopada wieczorem rozpoczynają się jazdy próbne tramwaju Swing Duo po nowym torowisku. Nierozwiązany zostanie główny problem, którym jest brak zasilania nowej podstacji.

Jak informują Tramwaje Warszawskie, 17 listopada br. firma ZUE, która jest wykonawcą budowy 4,5-kilometrowej linii tramwajowej do pętli Mehoffera na Tarchominie, zgłosiła zakończenie prac przy torowisku i sieci trakcyjnej wzdłuż nowej trasy. To umożliwiło spółce rozpoczęcie testów. - Dzisiaj (19 listopada) pomiędzy godz. 13 a 14 na nowej trasie jeździły wagon pomiarowy i szlifierka - mówi Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Dzisiaj w nocy, ok. godz. 22, rozpoczną się natomiast jazdy próbne z udziałem tramwaju Swing Duo.

Na razie nierozwiązany pozostaje główny problem nowej trasy - czyli brak zasilania z podstacji przy Ćmielowskiej. Jej budowa opóźniła się z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych w wykopie. Podstacja nie posiada przyłączy średniego oraz niskiego napięcia. Teraz cały czas trwają uzgodnienia między Zarządem Transportu Miejskiego a gestorem sieci ws. możliwych terminów wykonania tych przyłączy. ZTM, który odpowiada za projekty, przekazał już niezbędną dokumentację.

Zasilanie w czasie jazd próbnych zapewniać będzie na razie podstacja Obrazkowa. Umożliwia ona jednak kursowanie jedynie niewielkiej liczby tramwajów. - Będziemy sprawdzać na ile Obrazkowa da radę i co ile będą mogły jeździć tramwaje - mówi Michał Powałka.

Dzięki nowej podstacji przy Ćmielowskiej tramwaje będą mogły kursować co kilka minut. - Bez Ćmielowskiej nie jest skończony projekt - podkreśla Powałka. Zgodnie z umową trasa powinna być w całości gotowa do 28 grudnia br.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Tramwaj na Tarchomin z problemami. Zdążą w tym roku?

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Tarchomin z problemami. Zdążą w tym roku?

Witold Urbanowicz 12 listopada 2014

Karos: Tramwajom Warszawskim brakuje miejsca. Nie zamkniemy Woli

Przestrzeń

Karos: Tramwajom Warszawskim brakuje miejsca. Nie zamkniemy Woli

Witold Urbanowicz 06 października 2014

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5