Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Tramwaj na Tarchomin popularny, ale częściej nie pojedzie (na razie)

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-02-20 11:18
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj na Tarchomin popularny, ale częściej nie pojedzie (na razie)
fot. Jakub Madrjas
Przedłużenie linii tramwajowej nr 2 w głąb warszawskiego Tarchomina cieszy się popularnością. Na razie jednak nie będzie tam dodatkowych kursów czy linii. Problemem wciąż pozostaje zasilanie podstacji i w tej chwili nie wiadomo, kiedy ta kwestia zostanie rozwiązana.

Nowa 4,5-kilometrowa trasa tramwajowa do pętli Tarchomin Kościelny przy Mehoffera została otwarta 24 grudnia 2014 r. Na razie kursuje tędy, z pętli Metro Młociny, dwójka. Tramwaje, które wjechały w głąb osiedla, okazały się popularne. – Dwójka sprawdza się doskonale. Są kursy, w których tramwaj jedzie pełny. Równocześnie zaobserwowaliśmy znaczący odpływ pasażerów z autobusów, jak np. z linii E-4 – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. W najbliższym czasie nie są wykluczone zmiany w układzie linii autobusowych – uwolnione z Tarchomina pojazdy będą mogły zostać skierowane w inne obszary miasta.

Docelowo na Tarchomin miała też dojeżdżać siedemnastka, która zwiększałaby dostępną ofertę i zapewniałaby połączenie z ciągami ul. Marymonckiej i al. Jana Pawła II, Dworcem Centralnym i Służewcem. Na razie tak się jednak nie stanie. – Zwiększenie częstotliwości tramwajów na Tarchominie i skierowanie tam 17 będzie możliwe po tym jak zakład energetyczny ułoży kable do podstacji – mówi Krajnow.

Nowa podstacja przy Ćmielowskiej nie posiada jeszcze przyłączy niskiego i średniego napięcia. Trasę zasila podstacja Obrazkowa, ale bez Ćmielowskiej tramwaje nie mogą kursować z zakładaną częstotliwością. Jeszcze w grudniu ZTM otrzymał pozwolenie na budowę przyłączy do podstacji Ćmielowska. Jak zapowiadał wtedy rzecznik ZTM, prace miały potrwać „przypuszczalnie ok. miesiąca” – linia 17 miała natomiast dotrzeć na Tarchomin po feriach. Siedemnastki nie udało się przekierować, choć przerwa świąteczno-feryjna już dawno się zakończyła. – W grudniu jeszcze nawet nie rozpoczęły się prace przy tym kablu. Dopiero niedawno został wybrany wykonawca – podkreśla Igor Krajnow. Teraz już organizator nie chce podawać żadnych terminów, przekonując, że to nie zależy od ZTM-u.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj na Tarchomin bez opóźnień? Będzie zasilanie z podstacji

Przestrzeń

Tramwaj na Tarchomin bez opóźnień? Będzie zasilanie z podstacji

Witold Urbanowicz 11 grudnia 2014

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5