Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj na Tarchomin bez opóźnień? Będzie zasilanie z podstacji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-12-11 11:47
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj na Tarchomin bez opóźnień? Będzie zasilanie z podstacji
Fot. ZTM Warszawa
Największy problem na budowie tramwaju na Tarchomin rozwiązany. Dziś warszawski ZTM otrzyma pozwolenie na budowę przyłącza do podstacji Ćmielowska. – Obecnie nie można mówić o opóźnieniach – przekonuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM w Warszawie. Tramwaje mają ruszyć pod koniec roku.

Prace przy budowie 4,5-kilometrowej linii tramwajowej ze Starych Świdrów do Mehoffera prowadzi firma ZUE, z którą umowę podpisano w lutym br. To przedłużenie otwartej na początku 2013 r. trasy przez most Północny, zakończonej aktualnie rozjazdem nakładkowym na Starych Świdrach. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji dostał dziesięć miesięcy – trasa powinna być gotowa do 28 grudnia br.

Dużym problemem okazała się budowa nowej podstacji Ćmielowska. Prace przy jej realizacji opóźniły się z powodu wysokiego poziomu wód gruntowych w wykopie. Podstacja nie posiada przyłączy średniego oraz niskiego napięcia. Nową trasę zasila Obrazkowa, ale bez Ćmielowskiej tramwaje nie będą mogły kursować z zakładaną częstotliwością.

ZTM, który odpowiada za projekt przyłączy, zapewnia, że problem z podstacją został rozwiązany. –Dziś ZTM otrzyma pozwolenie na budowę (z rygorem natychmiastowej wykonalności) przyłącza do podstacji Ćmielowska. Niezwłocznie przekażemy je Stoenowi do wykonania – mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM-u.

Przedstawiciel organizatora komunikacji informuje, że prace przy wykonaniu przyłącza będą trwały „przypuszczalnie ok. miesiąca”. – Obecnie nie można mówić o opóźnieniach. Termin uruchomienia linii został określony na koniec tego roku i na razie nie ma raczej podstaw do tego, że nie zostałby on dotrzymany – mówi Krajnow. Jak dodaje, został już złożony wniosek o pozwolenie na użytkowanie.

Jakie tramwaje pojadą do pętli przy Mehoffera, która otrzyma nazwę Tarchomin Kościelny? – Przewidujemy, że w pierwszym etapie funkcjonowania linii, ze względu na okres, świąteczno – feryjny zapotrzebowanie na przewozy tramwajowe będzie nieco mniejsze, dlatego też rozważamy po prostu wydłużenie trasy linii 2 do nowej pętli przy Mehoffera z częstotliwością co 6 minut. Linia 17 mogłaby na Tarchomin dotrzeć wtedy po feriach – informuje Igor Krajnow.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Tramwaj na Tarchomin z problemami. Zdążą w tym roku?

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Tarchomin z problemami. Zdążą w tym roku?

Witold Urbanowicz 12 listopada 2014

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Przestrzeń

Warszawa: Budowa tramwaju na Tarchomin na półmetku

Witold Urbanowicz 25 lipca 2014

Warszawa: Wreszcie ruszy budowa Powstańców Śląskich i Tarchomina?

Przestrzeń

Warszawa: Wreszcie ruszy budowa Powstańców Śląskich i Tarchomina?

Witold Urbanowicz 16 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5