Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaj na Jagodno na razie w formie autobusu. Ma w tym pomóc Polski Ład

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Autor:

Jakub Rösler

Data publikacji:
2022-03-07 09:55
Ostatnia modyfikacja:
2022-08-09 02:00
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tramwaj na Jagodno na razie w formie autobusu. Ma w tym pomóc Polski Ład
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
W ramach drugiego naboru do Polskiego Ładu, Wrocław chce budować wydzielony pas autobusowy na Jagodno. Ma być to rozwiązanie przejściowe, do momentu gdy miasto będzie w stanie wybudować na to osiedle pełnowartościową linię tramwajową. Buspas wraz pętlą autobusową przy Kajdasza, a także parkingiem Park&Ride ma kosztować około 70 milionów złotych.

W ramach drugiego naboru do rządowego funduszu inwestycji strategicznych, nazywanego potocznie Polskim Ładem, samorządy mogą składać wnioski o dofinansowania poszczególnych zadań inwestycyjnych. Na każdą jednostkę samorządu terytorialnego przypada możliwość złożenia trzech takich wniosków, każdy o innej maksymalnej kwocie dofinansowania. Największy pułap dofinansowania to maksymalnie 65 milionów złotych. To właśnie w ramach tej kategorii Wrocław chce budować wydzielony buspas na Jagodno.

Wg. pierwotnych planów i zapowiedzi, w tym także obecnego prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka, na wrocławskie osiedle Jagodno miała zostać wybudowana nowa linia tramwajowa. Szacunki mówiły o tym, iż może się to stać do końca 2022 roku. Na drodze stanęła pandemia, a także skrzyżowanie potencjalnej linii z torami kolejowymi, co wymaga budowy bezkolizyjnego skrzyżowania torów kolejowych z tramwajowymi, co znacząco podniesie koszty całej inwestycji. Na ten moment nie wiadomo kiedy i czy nowa linia powstanie. W zeszłym roku miasto wspominało, iż może ona zostać wybudowana w ramach środków pozyskanych z Krajowego Planu Odbudowy, jednak jak do tej pory program nie został przyjęty, a wszystkie krajowe inwestycje planowane w jego ramach zostały odłożone na półkę.

Dlatego też Wrocław zdecydował się na pomostowe rozwiązanie w postaci budowy wydzielonego buspasa, po którym będą kursować miejskie autobusy. Ma on zostać zrealizowany w taki sposób, że po dodaniu torowiska w przyszłości będą mogły po nim pojechać także tramwaje. Mają w tym pomóc środki pozyskane z Polskiego Ładu. Miasto szacuje, iż wartość całej inwestycji wynosi około 70 milionów złotych. Składa się na to budowa jezdni, a także pętli autobusowej przy ulicy Kajdasza oraz Park&Ride.

– Zadanie polega na budowie wydzielonej trasy komunikacji zbiorowej o długości około 2,5 km, czyli budowy jezdni busowej w miejscu docelowego torowiska tramwajowego. Zgodnie z założeniami jezdnia autobusową powinna powstać wraz z infrastrukturą przystankową wyposażoną w meble miejskie, tablice DIP oraz pętlą autobusową w rejonie ul. Kajdasza.
Przy pętli zlokalizowany będzie parking przesiadkowy typu Parkuj i Jedź. Projekt zakłada układ geometryczny umożliwiający w przyszłości wpisanie torowiska tramwajowego. Lokalizację jezdni przewidziano w pasie zachowanej rezerwy wzdłuż ul. Buforowej – poinformował nas Patryk Załęczny z Biura Prasowego Urzędu Miasta Wrocławia.

Wyniki naboru do Polskiego Ładu będą znane zapewne za kilka tygodni, a sam nabór do tej edycji został wydłużony do 11 marca bieżącego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ruszają prace budowlane przy dworcu kolejowym w Sochaczewie

Przestrzeń

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Ruszają prace budowlane przy dworcu kolejowym w Sochaczewie

Przestrzeń

Ruszyła przebudowa byłego dworca kolejowego w Otyniu

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
ŚLEDŹ NAS NA:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5