Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj na Gocław z decyzją środowiskową. Budowa 2019-2021

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-01-2017
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tramwaj na Gocław z decyzją środowiskową. Budowa 2019-2021
fot. Martyn Janduła
Tramwaje Warszawskie poinformowały o otrzymaniu decyzji środowiskowej dla planowanej trasy na Gocław. Jako najlepsze rozwiązanie wskazano wariant inwestorski z przebiegiem w ciągu Bora-Komorowskiego, w rezerwie pod al. Tysiąclecia i wzdłuż Kanału Wystawowego do al. Waszyngtona. Jednocześnie zagłębiona ma zostać Trasa Łazienkowska w miejscu przecięcia z projektowanym torowiskiem.

Tramwaje Warszawskie dysponują już decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy trasy tramwajowej od al. Waszyngtona do pętli Gocław, wydaną przez Biuro Ochrony Środowiska we współpracy z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska. Do realizacji wskazano wariant inwestorski, który też został uznany za najlepszy w trakcie zakończonych konsultacji społecznych.

Zgodnie z decyzją tramwaje mają jechać od pętli Gocław wzdłuż ul. Bora-Komorowskiego, następnie w rezerwie pod al. Tysiąclecia (przy os. Saska) i równolegle do Kanału Wystawowego, po jego wschodniej stronie, aż do al. Waszyngtona w rejonie istniejącego przystanku Park Skaryszewski. Zdecydowano, że w miejscu, w którym tramwaj będzie przecinać Trasę Łazienkowską ta zostanie przebudowa i będzie biegła teraz w zagłębieniu, na poziomie -1. Tramwaje Warszawskie zapewniają, że taki wariant zapewnia największą dostępność komunikacji, a jednocześnie jest najlepszym rozwiązaniem z zakresu urbanistyki terenów miejskich – pozwala na wytworzenie połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy częściami Saskiej Kępy rozdzielonych Trasą Łazienkowską przy jednoczesnym ograniczeniu oddziaływania akustycznego związanego z ruchem samochodów.

Zgodnie z decyzją środowiskową Tramwaje Warszawskie wykonają nasadzenia drze i krzewów, a także zapewnią „ciągłość powiązań przyrodniczych, krajobrazowych, przestrzennych i funkcjonalnych w układzie miasta”. Wszędzie, gdzie będzie to tylko możliwe, pojawi się torowisko trawiaste. Wzdłuż trasy na odcinku przy Kanale Wystawowym przewidziano też park linearny.

Teraz spółka zapowiada prace nad koncepcją programowo-przestrzenną oraz architektoniczno-urbanistyczną zagospodarowania terenu wzdłuż trasy i Kanału Wystawowego. W III i IV kwartale tego roku planowane są działania konsultacyjno-partycypacyjne, które będą służyć zaprojektowaniu przestrzeni publicznej i otoczenia tramwaju.

Tramwaje Warszawskie przewidują realizację inwestycji w latach 2019-2021 po uzyskaniu dokumentacji projektowej. Proces budowlany potrwać ma dwa sezony budowlane. Szacunkowy koszt realizacji wybranego wariantu to 215,8 mln zł.

Jak informują TW, do obsługi nowej trasy tramwajowej zostaną skierowane dwie linie tramwajowe – jedna w ciąg Al. Jerozolimskich, druga w ciąg al. Zieleniecka – Targowa (każda co 4 min. w szczycie). Czas przejazdu z Gocławia do stacji metra Centrum wynieść ma 17,5 min. Planowana inwestycja obejmuje zakup 18 niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 metrów. Wejdzie on w skład większego przetargu na dostawy 123 nowych pojazdów z opcją na 90 kolejnych wozów.


mat. TW

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Przestrzeń

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Witold Urbanowicz 19 listopada 2022

Pięćdziesiąty tramwaj zwany „Hultajem” już w Warszawie

Przestrzeń

Warszawa: Wystartowały roboty ziemne przy tramwaju na Gagarina

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj na Gocław jednak bez drogi

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gocław jednak bez drogi

Witold Urbanowicz 23 czerwca 2020

Pozostałe z wątku:

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Przestrzeń

Warszawa: Tarcza Jolanta pod tramwajem na Gagarina

Witold Urbanowicz 19 listopada 2022

Pięćdziesiąty tramwaj zwany „Hultajem” już w Warszawie

Przestrzeń

Warszawa: Wystartowały roboty ziemne przy tramwaju na Gagarina

Przestrzeń

Zobacz również:

Warszawa: Tramwaj na Gocław jednak bez drogi

Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj na Gocław jednak bez drogi

Witold Urbanowicz 23 czerwca 2020

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5