Władze Pabianic zapowiadają, że rozpoczynający się niebawem remont linii tramwajowej odmieni oblicze ich miasta. Jednym z wykonawców dużego przedsięwzięcia będzie łódzkie MPK. Spółka przeprowadzi jednak tylko roboty w sąsiednim Ksawerowie.
Jak informowaliśmy już na naszych łamach, łódzkie MPK przygotowuje się do rozpoczęcia modernizacji linii tramwajowej do Pabianic na jej odcinku od granic Łodzi do pętli. Przewoźnik rozpoczął poszukiwania
podwykonawcy, który obsłuży zastępczą linię autobusową Z41, bo duża liczba połączeń zastępczych sprawia, że miejskiej spółce brakuje i taboru, i prowadzących. Przygotowania dotyczą jednak również zupełnie innego obszaru. MPK jest bowiem jednym z członków konsorcjum, które zawarło niedawno umowę z Urzędem Miejskim w Pabianicach i Urzędem Gminy Ksawerów na projekt i realizację robót.
ZTiS wyremontuje tory i sieć górnąDotychczas podział robót pomiędzy konsorcjantów nie był przy tym znany. Dziś wiemy już, jaki będzie zakres odpowiedzialności MPK. – Zakład Torów i Sieci wyremontuje odcinek ksawerowski – zapowiada Bartosz Stępień z Działu Promocji Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. – Zakres prac obejmuje wymianę torowiska, słupów i sieci górnej – dodaje nasz rozmówca.
Jak podkreślają władze Pabianic, choć inwestycja kojarzona jest głównie z remontem infrastruktury tramwajowej, jej zakres jest o wiele szerszy. W mieście powstanie ok. 1,5 km drogi dla rowerów, przebudowany zostanie też układ drogowy głównej ulicy miasta. W jego ramach wydzielony zostanie autobusowo-tramwajowy pas ruchu. Dzięki instalacji inteligentnego systemu transportowego (tzw. ITS) tramwaj ma mieć też priorytet w ruchu miejskim.
Ważna inwestycja dla wizerunku miasta – Przebudowa głównej osi, czyli ulic Zamkowej i Warszawskiej, wzdłuż których biegną tory tramwajowe, całkowicie zmieni wygląd centrum Pabianic – zapowiada Grzegorz Mackiewicz, prezydent tego miasta. Podkreśla przy tym, że przedsięwzięcie było długo wyczekiwane przez mieszkańców, a jego przeprowadzenie było jedyną szansą na kompleksowy remont infrastruktury. – Staraliśmy się o niego od kilku lat – przypomina.
Dodajmy, że od momentu zawarcia umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego do podpisani umowy z konsorcjum, którego liderem jest Progreg Infracity, minęły niemal dwa lata. Harmonogram prac zakłada, że skończą się one we wrześniu 2021 r. Wykonawca
zapewnił, że choć czas na realizację robót jest krótki, wydaje się on realny.