Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. Kraków zaprosi do składania ofert

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-01-20 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj do Mistrzejowic w PPP. Kraków zaprosi do składania ofert
Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa
Kraków zakończył dialog konkurencyjny z trzema podmiotami ws. budowy i utrzymania ok. 4,5-kilometrowej trasy tramwajowej od Meissnera do Mistrzejowic. Teraz firmy zostaną zaproszone do składania ofert. Inwestycja jest realizowana pilotażowo w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przedmiotem zamówienia jest budowa linii tramwajowej w ramach Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ul. Meissnera do Mistrzejowic, a następnie jej utrzymanie w okresie trwania umowy. Inwestycja zakłada budowę torowiska o długości ok. 4,5 km, 9 par nowych przystanków, rozbudowę pętli tramwajowej Mistrzejowice, a także budowę 940-metrowego tunelu pod rondem Polsad wraz z podziemnym przystankiem. Trasa ma przebiegać od skrzyżowania ul. Jana Pawła II z Lema i Meissnera w ciągu Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Kazimierza Jancarza do istniejącej pętli Mistrzejowice.

Przetarg zakłada także przebudowę istniejącego układu drogowego ulic na długości ok. 10,3 km, w tym ul. Lublańskiej, Młyńskiej, Meissnera w celu dostosowania ich do prowadzenia pomiędzy jezdniami torowiska tramwajowego, przebudowę ronda Polsadu, ronda Młyńskiego oraz ronda Barei, a także przebudowę fragmentów ulic: Dobrego Pasterza i Bohomolca, skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Mogilską i Meissnera, ul. Mogilskiej.

Zamówienie będzie realizowane w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach realizacji projektu partner prywatny zobowiąże się do zaprojektowania, wybudowania, sfinansowania i utrzymania wytworzonej infrastruktury. Umowa PPP ma zostać zawarta na 24 lata (1,5 roku – projektowanie, 2 lata – budowa obiektu, 20 lat – utrzymanie infrastruktury przez partnera prywatnego). Okres ten będzie liczony od momentu zawarcia umowy z partnerem prywatnym. Wynagrodzeniem dla niego będzie tzw. opłata za dostępność, którą będzie ponosił ZDMK. Kraków na realizację zamówienia planuje przeznaczyć kwotę w wysokości 455,5 mln zł brutto.

W lipcu 2018 r. minął termin składania wniosków o udział w dialogu konkurencyjnym. W sumie zamówieniem zainteresowanych było siedem podmiotów. Ostatecznie do rozmów zostało zaproszonych trzech wykonawców, którzy uzyskali najwięcej punktów. To konsorcjum firm: PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider) i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu A.S. (partner), Mota-Engil Central Europe PPP Road Sp. z o.o. oraz VARDUN Sp. z o.o.

Jak poinformował Kraków, w piątek 17 stycznia zakończył się dialog z firmami. Ustalano m.in. kwestie techniczne, finansowe, w tym udział w finansowaniu banków i instytucji. Poruszano także temat podziału ryzyka między stronami. Teraz, w ciągu najbliższych kilkunastu dni, opracowana zostanie dokumentacja, która zostanie wysłana do wspomnianych wykonawców z prośbą o złożenie oferty.

Wykonawcy będą mieli 90 dni na złożenie ofert. Kraków zakłada – przy uwzględnieniu możliwych odwołań – podpisanie umowy przed końcem lata. W II kwartale 2022 r. wykonawca miałby uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji, a w I kwartale 2024 r. miałaby ruszyć nowa linia.

Doświadczenia z krakowskiego projektu posłużą do opracowania wytycznych dla innych miast ws. przygotowania projektów PPP. – Materiały dotyczące projektu przekazaliśmy do Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Do końca pierwszego półrocza powinniśmy otrzymać informację zwrotną w kwestii ewentualnego włączenia się tej instytucji do współfinansowania tego przedsięwzięcia – wskazuje Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Kraków: Lajkonik rozpoczyna nocne testy na mieście

Przestrzeń

Kraków: Lajkonik rozpoczyna nocne testy na mieście

Witold Urbanowicz 08 stycznia 2020

Pierwszy tramwaj „Lajkonik” od Stadlera na krakowskich torach

Przestrzeń

Pierwszy tramwaj „Lajkonik” od Stadlera na krakowskich torach

Witold Urbanowicz 13 grudnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5