Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi tworzył oferty w przetargu, prowadzonym wspólnie z Konstantynowem Łódzkim, na modernizację nieczynnej trasy tramwajowej , łączącej okolice pętli Zdrowie w Łodzi z placem Wolności w Konstantynowie. O zamówienie ubiegają się trzy podmioty.
Przedmiotem zamówienia jest niezmiennie modernizacja ok. 7 km trasy tramwajowej wzdłuż Konstantynowskiej w Łodzi i Łódzkiej oraz Jana Pawła II w Konstantynowie Łódzkim. Roboty obejmują odcinek od skrzyżowania z Krakowską w Łodzi do konstantynowskiego pl. Wolności. Zamówienie jest podzielone na dwie części – oddzielnie dla każdego miasta – i realizowane w formule projektuj i buduj. Zadaniem wykonawcy jest więc przygotowanie projektu budowlanego i wykonawczego, uzyskanie wszystkich pozwoleń i przystąpienie do prac. Więcej o zakresie pisaliśmy
tutaj.
Dzisiaj (22 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowały trzy podmioty. Przedsiębiorstwo Drogowo-Budowlane Kemy i MPK-Łódź wyceniło zadanie na 80,633 mln zł brutto (w tym 56,3 mln zł na łódzką i 24,3 mln zł na konstantynowską część). Torpol zaproponował 82,376 mln zł (w tym 55,3 mln zł na łódzką i 27,1 mln zł na konstantynowską część ), a konsorcjum firm Mosty Łódź i Budomal – 87,232 mln zł (w tym 59,9 mln zł na łódzką oraz 27,3 mln zł na konstantynowską część).
Budżet na ten cel wynosi 76,074 mln zł, w tym 56,4 mln zł na część łódzką i 19,7 mln zł na część konstantynowską. O wyborze decydują cena (60%) oraz gwarancja jakości i rękojmia na wykonany przedmiot umowy (40%). Na realizację zamówienia przeznaczono 16 miesięcy.
To już drugi przetarg na to zadanie. W poprzednim przetargu wystartowały cztery firmy z ofertami od 70,336 mln zł do 102,651 mln zł brutto. W budżecie określonym na kwotę 76,074 mln zł zmieściło się jedno konsorcjum, ale jego oferta musiała zostać odrzucona.