Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tramwaj do Fordonu: Trwa montaż dźwigarów na estakadzie

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-08-01 14:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Gotowski / UM Bydgoszcz

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj do Fordonu: Trwa montaż dźwigarów na estakadzie
fot. Pit1233, public domain Wikimedia commons
Od tygodnia trwa montaż dźwigarów na 530-metrowej estakadzie tramwajowej nad stacją Bydgoszcz Wschód. To kolejny etap prac przy budowie linii tramwajowej do dzielnicy Fordon w Bydgoszczy.

20-tonowe dźwigary są montowane od zeszłego tygodnia. W pierwszej kolejności estakada będzie powstawać nad północną jezdnią Fordońskiej – od przyczółka pomiędzy dwiema nitkami jezdni. Ten etap prac potrwa około miesiąca. Po zmontowaniu dźwigarów wylana zostanie betonowa płyta. Montaż dźwigarów nad jezdniami będzie odbywał się w godzinach nocnych, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców. 530-metrowa estakada umożliwi tramwajom bezkolizyjny przejazd nad ulicami Fordońską, Kamienną, stacją Bydgoszcz Wschód oraz ulicami Inwalidów i Lewińskiego.

– Aktualny stan realizacji tramwaju do Fordonu jest już mocno zaawansowany – mówi Andrzej Pastwa, dyrektor kontraktu z firmy Gotowski, która jest liderem konsorcjum budującego trasę. Na całym odcinku ul. Lewińskiego, z wyłączeniem odcinka nad wysypiskiem, układana jest nawierzchnia torowa – prace doszły do ul. Jasinieckiej. Trwają też prace przy pętli końcowej przy Geodetów. W tym roku wykonawca planuje dociągnąć torowisko przynajmniej do ul. Skarżyńskiego. – Realizacja projektu przebiega zgodnie z harmonogramem – zapewnia Pastwa. Budowa 9,5-km trasy potrwa do 2015 r.

Na przełomie sierpnia i września, po otwarciu nowego odcinka ulic Orląt Lwowskich i Piłsudskiego, możliwe będzie rozpoczęcie prac nad nową pętlą w tym rejonie. Jak informuje wykonawca, firma Gotowski, na dotychczasowej pętli końcowej przy ul. Wyścigowej trwają prace związane z ułożeniem ostatnich torów i prace brukarskie. Do wykonania zostały słupy trakcyjne i montaż sieci.

Budowa linii do Fordonu, kosztująca 290 mn zł, to jedna z największych inwestycji tramwajowych w Polsce. Inwestycja jest połączona z zakupem 12 niskopodłogowych tramwajów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5