Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaj do Dworca Zachodniego – prace w Alejach Jerozolimskich

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
17-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

W nocy z 18 na 19 października zmieni się organizacja ruchu w Alejach Jerozolimskich na wysokości Dworca Zachodniego. Wykonawca rozpoczyna budowę kolejnego odcinka tunelu tramwajowego. Ruch kołowy będzie się odbywać tylko po północnej jezdni, a kierowcy będą mieli do dyspozycji po trzy pasy ruchu – w tym buspasy.

Wykonawca trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego przymierza się do rozszerzenia frontu robót i niebawem rozpocznie budowę tunelu tramwajowego – na przecięciu przez Aleje Jerozolimskie. Powstały już „przewiązki” między jezdniami. Umożliwi to zamknięcie od nocy z piątku na sobotę z 18 na 19 października jezdni południowej – w kierunku centrum – przy Dworcu Zachodnim. Kierowcy pojadą w obu kierunkach jezdnią północną. Będą tu trzy pasy w każdą stronę – po dwa pasy ogólnodostępne i buspasy.

Jadący do centrum będą mieli jeden pas mniej już za skrzyżowaniem z ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. Kilkadziesiąt metrów dalej przejadą na drugą nitkę, a na właściwą jezdnię wrócą kawałek przed skrzyżowaniem z ulicą Sokołowskiego „Grzymały”. Z kolei lewy pas jezdni Alej Jerozolimskich w kierunku Włoch będzie zamknięty od ulicy Sokołowskiego „Grzymały”. Na skrzyżowaniu zostanie wytyczony dodatkowy pas do zawracania dla jadących od centrum.

Zmiany dla pieszych, rowerzystów i pasażerów

Tramwajarze zajmą także chodnik i drogę dla rowerów wzdłuż Alej Jerozolimskich, po stronie parku Pięciu Sióstr. Przez plac budowy zostanie wytyczony ciąg pieszo-rowerowy o szerokości trzech metrów. Także pomiędzy ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r. a placem budowy rowerzyści będą musieli podzielić się przestrzenią z pieszymi.

Przejście podziemne pod Alejami Jerozolimskimi będzie czynne, ale zamknięte zostaną jedne ze schodów prowadzących do niego po stronie parku. Węższy o kilkadziesiąt centymetrów będzie chodnik po północnej stronie jezdni, przy Dworcu Zachodnim.

Autobusy pojadą w obu kierunkach buspasami wytyczonymi na północnej jezdni. Przystanek dla linii jadących w kierunku Włoch i Woli nie zmieni lokalizacji. Przystanek w kierunku centrum zostanie przesunięty nieco dalej, w kierunku ulicy Sokołowskiego „Grzymały”.

Szybciej objazdami

W trakcie prac ich wykonawca rekomenduje kierowcom wybieranie alternatywnych tras przejazdu. Aby zmniejszyć utrudnienia i usprawnić przejazd na trasie objazdowej w tunelu pod rondem Zesłańców Syberyjskich, łączącym Aleje Jerozolimskie od strony Ursusa i Pruszkowa z al. Prymasa Tysiąclecia, oraz w środkowej części przejazdu pod torami w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia zostaną wytyczone dwa pasy ruchu. Zmiany te zostaną wprowadzone stopniowo, w kolejnym tygodniu.

Tramwaj w tunelu

Tunel tramwajowy będzie budowany metodą podstropową. W pierwszej kolejności wykonawca przystąpi do demontażu warstw nawierzchni i usunięcia kolizji. Następnie rozpocznie wykonywanie murków prowadzących dla ścian szczelinowych oraz wykona przesłonę zabezpieczającą przed napływem wód gruntowych w technologii tzw. jet-groutingu (wysokociśnieniowa iniekcja strumieniowa). Po wykonaniu ścian szczelinowych i stropu górnego odtworzony zostanie teren na powierzchni (w tym przede wszystkim jezdnia), a dalsze prace będą prowadzone już pod ziemią („od góry do dołu”).

Co dalej?

W najbliższych miesiącach nastąpią kolejne zmiany w organizacji ruchu w tym miejscu. Prace w Alejach Jerozolimskich będą prowadzone etapowo – z zachowaniem przejezdności ulicy. Wykonawca będzie zajmować kolejne fragmenty Alej, a ruch kołowy będzie przekładany. Utrudnienia w tym miejscu powinny zakończyć się w okolicach wakacji 2025 r.

Ponadto na przełomie października i listopada 2024 r. wykonawca planuje też rozszerzyć front robót w ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. – na odcinku pomiędzy Szczęśliwicką a Grójecką. Tu także kierowcy pojadą jedną jezdnią w obu kierunkach.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK chcą skomercjalizować Warszawę Zachodnią

Przestrzeń

PLK chcą skomercjalizować Warszawę Zachodnią

PKP PLK 06 listopada 2024

WKD po jednym torze do Warszawy

Przestrzeń

WKD po jednym torze do Warszawy

Witold Urbanowicz 31 maja 2024

Warszawa Zachodnia ze stałą instalacją elektryczną

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia z aneksem

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia z aneksem

Witold Urbanowicz 28 listopada 2023

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Redakcja/inf. pras. 13 października 2023

Zobacz również:

PLK chcą skomercjalizować Warszawę Zachodnią

Przestrzeń

PLK chcą skomercjalizować Warszawę Zachodnią

PKP PLK 06 listopada 2024

WKD po jednym torze do Warszawy

Przestrzeń

WKD po jednym torze do Warszawy

Witold Urbanowicz 31 maja 2024

Warszawa Zachodnia ze stałą instalacją elektryczną

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia z aneksem

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia z aneksem

Witold Urbanowicz 28 listopada 2023

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Przestrzeń

Warszawa Zachodnia. Skraca się dojście do peronu 9

Redakcja/inf. pras. 13 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij