Tramwaje Warszawskie szybko ogłaszają nowy przetarg na projekt trasy tramwajowej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. od Grójeckiej do Dw. Zachodniego. Poprzednie postępowanie nie przyniosło rozstrzygnięcia, gdyż oferta jedynego startującego przewyższała oczekiwania finansowe Tramwajów Warszawskich.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r. na odcinku od Dw. Zachodniego do Grójeckiej. To element trasy, która ma połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem.
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji, a także opracowanie dokumentacji na potrzeby przyszłego przetargu budowlanego. W ramach opcji przewidziano też nadzór autorski.
Od podziemnego przystanku po południowej stronie Dworca Zachodniego torowisko będzie poprowadzone ok. 550-metrowym tunelem pod Parkiem Zachodnim. Wyjazd znajdzie się po środku ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., na wysokości hotelu Ibis. Następnie torowisko prowadzić będzie środkiem, między jezdniami, do Grójeckiej. Tutaj zaplanowano
pełną „gwiazdę”, czyli rozjazdy umożliwiające jazdę we wszystkie strony.
Postępowanie nie obejmuje tunelu pod samym Dworcem Zachodnim. Jego budowa będzie
elementem przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonej przez PKP PLK. Przetarg kolejowy – według zapowiedzi – miałby zostać ogłoszony do końca tego kwartału.
Termin składania ofert mija 1 października. O wyborze zdecydują cena (80%) oraz doświadczenie projektanta (20%). Tramwaje Warszawskie podały dokładne szacunki kosztów związanych z realizacją umowy. Wartość zamówienia szacowana jest na 3,286 mln zł, w tym 2,629 mln zł brutto na zamówienie podstawowe, 358,4 tys. zł na opcję i 299 tys. zł na zamówienia podobne.
Poprzedni przetarg, ogłoszony na początku lipca, został szybko unieważniony. Wystartowała w nim tylko firma Schuessler-Plan Inżynierzy z ofertą droższą nić oczekiwały Tramwaje Warszawskie. Spółka poinformowała, że nie może podnieść budżetu.