Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-10-03 16:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram
fot. MJ
Już na etapie przetargów pojawiły się opóźnienia w harmonogramie realizacji projektu „Tramwaj dla Łodzi”. Wbrew zapewnieniom sprzed kilku miesięcy wybór wykonawców kolejnych zadań nie rozpocznie się w tym roku. Władze Łodzi zapewniają jednak, że dzięki dokładniejszemu projektowaniu wszystkie zaplanowane inwestycje uda się zakończyć przed końcem unijnej perspektywy budżetowej w 2023 r.

W styczniu władze Łodzi zapowiadały ogłoszenie przetargów na realizację kolejnych elementów programu w bieżącym roku. Wiadomo już jednak, że termin nie zostanie dotrzymany. Opóźnienia w ogłaszaniu przetargów na kolejne etapy „Tramwaju dla Łodzi” (stało się tak – między innymi – z budową torowiska w al. Grohmanów i ul. Broniewskiego, przebudową Przybyszewskiego między Kilińskiego a Placem Reymonta oraz modernizacją zajezdni Chocianowice) wywołują wątpliwości co do tego, czy ukończenie wszystkich zadań w terminie jest realne. Lokalne media spekulują, że przyczyną przesuwania terminów ogłaszania postępowań może być brak środków w miejskim budżecie. Łodzianie mają też obawy, czy kumulacja tak wielu zadań w ciągu trzech sezonów budowlanych nie spowoduje poważnych utrudnień w korzystaniu z komunikacji miejskiej oraz dróg zwłaszcza w południowej części miasta.

Rzecznik prasowy łódzkiego Zarządu Inwestycji Miejskich Tomasz Andrzejewski zwraca uwagę na czasochłonność trwającego etapu projektowania. – Tak duże inwestycje wymagają szeregu uzgodnień od różnych gestorów sieci i urzędów – tłumaczy. W dodatku, jak przypomina, do jego wydłużenia przyczyniła się pandemia koronawirusa, której pierwszy okres z najostrzejszymi restrykcjami co do poruszania się i spotkań utrudnił tworzenie projektów i uzyskiwanie ustaleń. – Projekt ewoluuje na rożnych etapach, aby stworzyć odpowiednią dokumentację. Dobrze stworzona dokumentacja projektowa ułatwia realizację inwestycji. Stąd dłuższy okres przygotowania projektów, a co za tym idzie, późniejsze ogłoszenie przetargów na realizację – podsumowuje Andrzejewski.

ZIM nie bierze jednak pod uwagę przesunięcia części tworzących program „Tramwaj dla Łodzi” inwestycji na okres po 2023 r. ani rezygnacji z którejś z nich. – Po wyborze wykonawców poszczególnych inwestycji usiądziemy wspólnie, aby stworzyć z nimi harmonogram prac, tak aby zminimalizować utrudnienia, których na pewno nie unikniemy przy realizacji tak dużego projektu – zapewnia rzecznik.

Dotychczasowe doświadczenia nie napełniają optymizmem. Przebudowa zachodniej nitki al. Śmigłego-Rydza zostanie zakończona z rocznym poślizgiem. Wcześniej opóźniła się też przebudowa skrzyżowania alei z ul. Dąbrowskiego. Podobnie było z otwarciem samej Dąbrowskiego, której modernizacja również była częścią „Tramwaju dla Łodzi”.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5