Rozbudowa systemu zarządzania flotą oraz dynamicznej informacji pasażerskiej w toruńskiej komunikacji miejskiej dobiegła końca. Firma GMV Innovating Solutions, główny wykonawca przetargu, ukończyła prace związane z budową nowego systemu informatycznego do zarządzania komunikacją autobusową oraz przyłączeniem do niego funkcjonującego w mieście od 2014 r. systemu tramwajowego.
W ramach realizacji umowy na rozbudowę systemu zarządzania flotą i dynamicznej informacji pasażerskiej GMV wyposażył 115 autobusów toruńskiego MZK w konsole prowadzącego pojazd oraz komputery pokładowe z GPS. Gruntownej modernizacji poddano też oprogramowanie centralne systemu wzbogacając je o nowe moduły, takie jak np. program do wizualnego planowania topologii autobusowo-tramwajowej sieci komunikacyjnej i rozkładów jazdy. To rozwiązanie pozwala na optymalizację wykorzystania floty, sprawniejsze planowanie grafików obsługi taboru, a także na szybsze generowanie rozkładów jazdy dla kierowców i na przystanki oraz do serwisu internetowego.
O planowanym czasie przyjazdu pojazdu na przystanek mieszkańcy są informowani na bieżąco na nowych 73 tablicach informacji pasażerskiej z modułem głosowym, a łącznie do systemu, razem z najstarszymi z 2014 roku, jest ich wpiętych już 140. Na wszystkich tablicach z poziomu nowej aplikacji centralnej dyspozytorzy mogą zamieszczać różnego rodzaju komunikaty o ewentualnych zmianach lub utrudnieniach w komunikacji.
Dużym ułatwieniem dla podróżnych jest nowo powstała aplikacja mobilna na systemy Android i IOS prezentująca na mapie pozycje pojazdów komunikacji miejskiej w czasie rzeczywistym oraz wirtualne tablice z planowanym czasem ich przyjazdu na przystanek. Aplikacja działa nawet dla lokalizacji nieposiadających tablicy ustawionej na przystanku.
– Transport publiczny to zadanie miasta, które wymaga stałych interwencji, unowocześniania, uzupełniania. Dlatego też inwestujemy, m.in. w poprawę infrastruktury przystanków tramwajowych i autobusowych. Dzisiaj kolejny etap za nami – budowa systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym oraz modernizacja przystanków – jednak to nie koniec naszych działań w tym zakresie. W najbliższym roku przewidujemy modernizację 25 przystanków, a w kolejnych latach dobudowanie na 40 przystankach systemu informacji pasażerskiej. Wszystko po to, aby mieszkańcy mogli wygodniej i efektywniej korzystać z komunikacji publicznej – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Torunia Michał Zaleski.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.