MZK w Toruniu rozpisał przetarg na sześć autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania z opcją rozszerzenia o dwa kolejne pojazdy. Elementem zamówienia jest też dostawa pojazdu technicznego.
Przedmiotem zamówienia są autobusy klasy MAXI, czyli 12-metrowe. MZK jeszcze nie opublikował specyfikacji pojazdów. Wiadomo, że zamówienie jest podzielone na części. Pierwsza dotyczy sześciu fabrycznie nowych miejskich autobusów niskopodłogowych elektrycznych i pojazdu pogotowia technicznego z opcją zakupu maksymalnie dwóch kolejnych autobusów o takich samych parametrach. Druga część to dostawa, montaż i uruchomienie ładowarek szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych wraz z budową niezbędnej infrastruktury drogowej i elektroenergetycznej. Można składać oferty na jedną lub obie części.
W przypadku dostawy autobusów głównym kryterium będzie cena (70 proc.), pozostałe punkty będzie można uzyskać za parametry techniczne. Jeśli chodzi o ładowarki, to punkty za cenę stanowią 90 proc. możliwych do zdobycia, a pozostałe 10 proc. będzie można dostać za gwarancję.
Na oferty czekają w Toruniu do 6 sierpnia. Zarówno dostawa sześciu autobusów, jak i budowa infrastruktury do ładowania musi być skończona w terminie 12 miesięcy od daty podpisania umowy. Na możliwość skorzystania z prawa opcji w Toruniu dają sobie czas aż do końca marca 2021 r. Termin realizacji dodatkowego zamówienia to 12 miesięcy, licząc od złożenia oświadczenia o skorzystaniu z opcji.