MZK w Toruniu otworzył oferty w przetarg na przebudowę ok. 600 m torowiska tramwajowego od Warneńczyka do Podgórnej. Zmieni się układ drogowy – na skrzyżowaniu Grudziądzkiej, Warneńczyka i Bażyńskich dokumentacja projektowa przewiduje budowę ronda.
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja torowiska tramwajowego na odcinku od pl. biskup Chrapka do ul. Podgórnej wraz z przebudową układu drogowego i infrastruktury wodociągowej. Zakres prac jest kompleksowy i obejmuje torowisko, sieć trakcyjną, przejścia i przejazdy, układ drogowy, przystanki, odwodnienie, oświetlenie itp.
Pracami objęte zostanie 1163,35 m toru pojedynczego w śladzie istniejącego torowiska z drobną korektą łuków w ciągu Warneńczyka, Gogi, Podgórnej i Kościuszki. Zakres robót kończy się za miejscem, w którym torowisko przechodzi przez południową jezdnię Podgórnej. Przewidziano zastosowanie zielonego torowiska z zastosowaniem rozchodnika. Przebudowane zostaną odcinki ulic Warneńczyka, Grudziądzkiej i Bażyńskich – przewidziano budowę ronda turbinowego.
Wczoraj (20 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowało pięć firm. Balzola Polska zaproponowała wykonanie prac za niespełna 27 mln zł brutto, Torpol – 32,746 mln zł brutto, Tor-Kar-Sson – 34,358 mln zł, Strabag – 37,693 mln zł, Tormel – 37,001 mln zł, PORR – 39,740 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 17,220 mln zł. Jeśli Toruń wygospodaruje dodatkowe środki, to o wyborze zdecydują cena (85%), gwarancja (10%), skrócenie czasu realizacji (5%). De facto wybór sprowadzi się do ceny, gdyż wszyscy zaproponowali 96-miesięczną gwarancję oraz 10-miesięczny okres realizacji.
mat. MZK Toruń