Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Toruń z ofertami na budowę tramwaju do os. JAR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Toruń z ofertami na budowę tramwaju do os. JAR
wiz. UM Toruń
MZK Toruń otworzył oferty w przetargu na budowę nowej trasy tramwajowej do os. JAR z podziałem na dwie części. W sumie to ok. 5,5 km nowego torowiska. W obu przypadkach oferty przekraczają zaplanowany budżet.

Nowa linia tramwajowa przebiegać będzie z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do trójkąta torowego przy ul. Strobanda na os. JAR. Zaplanowano budowę 11 260,46 metrów toru pojedynczego, co stanowi ponad 5,5 km nowej linii tramwajowej. Powstanie ponad 3,6 km zielonego torowiska. Zaplanowano budowę 26 peronów przystankowych tramwajowych. W sumie inwestycję wyceniono na 158 mln zł brutto.

Przetarg został podzielony na dwie części. Pierwsza zakłada budowę linii na odcinku ul. Watzenrodego (od Strobanda), Ugory, Polnej, Legionów do przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego. W skład zamówienia wchodzi rozbudowa układu drogowego na skrzyżowaniu ulic Watzenrodego i Strobanda – infrastruktura drogowa wraz z siecią odwodnienia (wcześniej przewidziane jako opcja). Budżet na jej realizację został określony na kwotę 39,2 mln zł brutto. Wpłynęło siedem ofert. Firma Arbor z Gdańska proponuje kwotę 447,8 tys. zł brutto, co wydaje się błędem bądź kwotą za niepełne zadanie związane z zielenią – z tego względu należy oczekiwać, że zostanie odrzucona. Konsorcjum Intop Warszawa i Balzola Polska proponuje 53,5 mln zł brutto, Strabag oferuje 54,0 mln zł, Budimex – 59,9 mln zł, konsorcjum ZUE i Onde – 61,5 mln zł, Tormel – 67,4 mln zł, Gulermak – 135,3 mln zł.

Druga część obejmuje odcinek w ciągu Legionów, ronda Czadcy, Długiej i Szosy Chełmińskiej – od przejazdu do pl. NOT wraz z wyposażeniem podstacji. Tę część wyceniono na 118,8 mln zł brutto. W skład zamówienia wchodzą budowa głównego kanału deszczowego w śladzie proj. al. 700-lecia Torunia na odcinku od pl. Niepodległości do ul. Dekerta wraz z odnogą do ul. Szosa Chełmińska oraz budowa odcinka al. 700-lecia Torunia na odcinku od ul. Dekerta do skrzyżowania z ul. Bema i Podgórną (infrastruktura drogowa) wraz budową i przebudową sieci uzbrojenia terenu (wcześniej przewidziane jako opcja). W tej części wpłynęło osiem ofert. Arbor z Gdańska proponuje 1,298 mln zł, co również wydaje się błędem. Konsorcum Balzola Polska i Intop Warszawa oferuje 136,5 mln zł, Strabag – 146,3 mln zł, Torpol – 154,7 mln zł, konsorcjum ZUE i Onde – 155,8 mln zł, Budimex – 161,4 mln zł, konsorcjum Tormel i Terlan – 208,3 mln zł, Gulermak – 297,6 mln zł.

Jeśli zamawiający zwiększy budżety, to o wyborze zdecydują cena (85%), gwarancja (10%), doświadczenia kierownika budowy (5%). Realizacja zadania planowana jest do 31 maja 2023 r.

Budowana w ramach tego przetargu trasa będzie się kończyć trójkątem torowym przy Strobanda. W dalszym etapie tramwaj ma dojechać do pętli przy Heweliusza.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Toruń. Tramwaje ruszyły na Jar

Komunikacja

Toruń. Tramwaje ruszyły na Jar

Redakcja/inf. pras. 01 września 2023

Toruń. Pierwszy tramwaj dojechał do pętli przy Heweliusza

Komunikacja

Toruń: Wzdłuż nowej linii tramwajowej do os. JAR będzie zielono

Przestrzeń

Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej

Przestrzeń

Zobacz również:

Toruń. Tramwaje ruszyły na Jar

Komunikacja

Toruń. Tramwaje ruszyły na Jar

Redakcja/inf. pras. 01 września 2023

Toruń. Pierwszy tramwaj dojechał do pętli przy Heweliusza

Komunikacja

Toruń: Wzdłuż nowej linii tramwajowej do os. JAR będzie zielono

Przestrzeń

Toruń: Tramwaj do os. JAR. Przygotowania do rozwieszana sieci trakcyjnej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5