Dzisiaj MZK Toruń rozstrzygnął także przetargi na dostawy ośmiu autobusów na olej napędowy, sześciu autobusów elektrycznych i wozu technicznego z opcją na dwa kolejne autobusy, a także ładowarek. Powody do zadowolenia ma Solaris.
Jak pisaliśmy, MZK Toruń rozstrzygnął dziś przetarg na modernizację infrastruktury tramwajowej. W sumie pracami objęte zostanie ok. 8 km toru pojedynczego w ramach trzech zadań. Przewoźnik wybrał też wykonawców w dwóch przetargach autobusowych.
Autobusy spalinowePrzedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI, czyli o długości ok. 11,5-12,2 m, zasilanych olejem napędowym. Pojazdy mają pomieścić min. 85 pasażerów, w tym 28+1 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. W autobusie znajdą się ogrzewanie, biletomat, nagłośnienie, ekrany informacji pasażerskiej LCD i LED, monitoring, wi-fi, tablice reklamowe, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wymagany jest silnik o mocy min. 200 kW.
Oferty poznaliśmy pod koniec maja.
Wystartowały cztery firmy, ale wszystkie przewyższały budżet. Choć BusImport z autobusami Isuzu Citiport Hyper był najtańszy, postępowanie wygrał Solaris z kwotą 10,437 mln zł brutto. Producent pokonał konkurencję w kryterium oceny technicznej. Na realizację dostaw przeznaczono 270 dni.
ElektrobusyDrugi z przetargów dotyczy sześciu fabrycznie nowych miejskich autobusów niskopodłogowych elektrycznych klasy MAXI, czyli o długości ok. 12 metrów i pojazd pogotowia technicznego z opcją zakupu maksymalnie dwóch kolejnych autobusów o takich samych parametrach.
Termin składania ofert minął w maju. O zamówienie to
ubiegał się jedynie Solaris z ofertą na kwotę 22,233 mln zł brutto, w tym 16,730 mln zł na zadanie podstawowe. Zamawiający postanowił zwiększyć budżet i dzisiaj wybrał ofertę Solarisa.
Toruń na dostawy autobusów przeznaczono 18 miesięcy od momentu informacji o zawarciu umowy z dostawcą ładowarek. Dwa autobusy w opcji powinny zostać dostarczone w ciągu 12 miesięcy od zawiadomienia o zamiarze skorzystania z niej.
Ładowarki MZK rozstrzygnął też część przetargu dotyczącą ładowarek. Zamawiający oczekuje dostawy ładowarek wolnych, na zajezdnię autobusową przy ul. Legionów 220, oraz szybkich w dwóch lokalizacjach: pętla tramwajowo-autobusowa „Uniwersytet” przy ul. Szosa Okrężna, oraz pętla autobusowa na pl. św. Katarzyny. W ramach opcji określono trzecią lokalizację na pętli autobusowej „Rubinkowo II” przy ul. Dziewulskiego.
O zamówienie to
ubiegały się dwie firmy. Ostatecznie wygrało konsorcjum Ekoenergetyka Polska i Westa Building – z tańszą ofertą na kwotę 4,679 mln zł brutto, w tym 3,466 mln zł na zamówienie podstawowe.
Na postawienie ładowarek wykonawca będzie miał 18 miesięcy od daty podpisania umowy, w przypadku opcjonalnej ładowarki – 18 miesięcy od zawiadomienia o zamiarze skorzystania z opcji. Termin decyzja o skorzystaniu z opcji upływa 30 czerwca 2021 r.