Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Toruń: Umowa na przebudowę torowiska tramwajowego podpisana

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Toruń / wu

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Toruń: Umowa na przebudowę torowiska tramwajowego podpisana
fot. René Klein, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia
Węzeł przesiadkowy przy dworcu Toruń Miasto i nowe torowisko do al. Solidarności, platformy przystankowe i zmodernizowana sygnalizacja świetlna – w Toruniu ciąg dalszy prac przy rozbudowie sieci tramwajowej. 28 listopada 2013 r. miasto podpisało umowy na ich wykonanie z firmą Budimex.

Całe zadanie składa się z dwóch części. Jedna to dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Projektu BiT City budowa węzła przesiadkowego na pl. 18 Stycznia przy Dworcu Toruń Miasto i kompleksowa przebudowa torowiska do al. Solidarności. Druga część dotyczy tworzenia systemu zarządzania ruchem w ramach projektu „Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007 - 2013”. - Są to kolejne dwa zadania, dzięki którym w Toruniu wzrośnie jakość podróżowania tramwajami. Mają także na celu zintegrowanie komunikacji tramwajowej z innymi środkami transportu – mówi prezydent Torunia Michał Zaleski. - Inwestycje muszą być sprawnie realizowane, gdyż ich zakończenie zbiega się z końcem obecnego okresu programowania – mówił po podpisaniu umowy Janusz Szymański, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Celem budowy węzła przesiadkowego przy Dworcu Toruń Miasto jest stworzenie pasażerom możliwości bezkolizyjnej przesiadki z środków komunikacji publicznej, w tym przede wszystkim tramwajów, na komunikację kolejową i odwrotnie. Przy placu 18 Stycznia chodniki zyskają nową nawierzchnię, zamontowane zostaną stylizowane latarnie, powstanie oczko wodne i ścieżki rowerowe oraz wiata do parkowania rowerów. Ścieżki będą się łączyć z już istniejącymi, a także planowanymi w przyszłości trasami dla jednośladów. Całość ma nawiązywać wyglądem do stanu z XIX wieku. Jak na węzeł przesiadkowy przystało, zostaną zachowane miejsca postojowe dla autobusów i taksówek, co zapewni integrację różnych form transportu z komunikacją kolejową. Plac zostanie połączony z ul. Traugutta za pomocą kładki i nowego chodnika. Na Traugutta zostanie tez przebudowane torowisko. Węzeł przesiadkowy będzie monitorowany i wyposażony w system dynamicznej informacji pasażerskiej o ruchu tramwajów i pociągów.

Od węzła przesiadkowego przed dworcem do al. Solidarności zostanie zmodernizowane torowisko. Poprawi to dostępność komunikacyjną Zespołu Staromiejskiego wpisanego na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Torowisko będzie zbudowane tak, by hałas był znacznie mniejszy niż obecnie. Przy okazji zostanie także zmodernizowany peron przy skrzyżowaniu ul. Wałów, gen. Sikorskiego z al. Solidarnością oraz sieć trakcyjna. Słupy trakcyjno-oświetleniowe zostaną wymienione na stylizowane. Przy okazji prac modernizację przejdą też podziemne sieci i nawierzchnia przyległych do torowiska ulic i chodników. Ta część prac będzie kosztowała 52,6 mln zł. Prace zakończą się 30 września 2015 roku. - Termin wykonania jest rzeczywiście krótki, ale jesteśmy bogatsi o doświadczenie z prac w Toruniu i zrobimy wszystko, by zdążyć w terminie – dodaje Dariusz Blocher, prezes Budimexu Budownictwo.

Druga umowa, dotycząca budowy systemu zarządzania ruchem, opiewa na ponad 2 mln zł. Dotyczy przebudowy pl. św. Katarzyny z wyniesieniem poziomu jezdni w celu zapewnienia wygodnych platform przystankowych i modernizacji sygnalizacji świetlnej, modernizacji sygnalizacji na pl. 18 Stycznia i zainstalowania kabla spinającego sygnalizacje świetlne w ul. Warszawskiej, Szumana i Wałach gen Sikorskiego. Tu prace zakończą się 30 maja 2015 r. Pierwsza umowa jest finansowana przez MZK z emisji obligacji, a druga – z budżetu miasta.

To nie koniec prac przy linii średnicowej. Toruń ogłosił przetarg w formule projektuj i buduj na modernizację systemu sterowaniana linii średnicowej. W ramach zadania przewidziana jest modernizacja układu zdalnego sterowania systemem zasilania sieci tramwajowej wraz z przebudową stacji trakcyjnych. Termin składania ofert mija 10 stycznia 2014 r. Prace, zgodnie ze specyfikacją zamówienia, mają potrwać do końca lipca 2015 r.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5