Miejski Zakład Komunikacyjny w Toruniu ogłosił przetarg na inżyniera kontraktu dla szeregu projektów związanych z budową stacji do ładowania elektrobusów, modernizacją infrastruktury tramwajowej, a także budową nowej trasy tramwajowej do osiedla JAR. Realizacja umowy upływa w 2023 r.
MZK w Toruniu ogłosił przetarg na pełnienie kompleksowych usług inżyniera kontraktu dla inwestycji planowanych do zrealizowania w ramach projektu BiT-City II. Zadaniem wykonawcy jest też pełnienie funkcji doradcy technicznego banku, który obsługuje i gwarantuje emisję obligacji przez MZK w Toruniu. Zamówienie podzielone jest na dwie części.
Pierwsza część obejmuje sześć zadań. Pierwsze z nich to
budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą do osiedla JAR (etap I), dla którego termin realizacji usługi upływa 31 marca 2022 r. W ramach projektu przewidziano budowę linii tramwajowej wzdłuż ulic Szosa Chełmińska, Długa, Legionów/Polna, Ugory, Watzenrodego do skrzyżowania z ul. Strobanda, gdzie kończy się tzw. trójkątem torowym, a także przebudowę ulic Szosa Chełmińska (na odcinku od skrzyżowania z ulicami Czerwona Droga, Odrodzenia, do skrzyżowania z ulicą Dekerta), Długa (na odcinku od Szosy Chełmińskiej do ul. Legionów), Legionów (na odcinku od ulicy Długiej do ulicy Inżynierskiej). Elementem inwestycji jest budowa torów odstawczych wraz z myjnią tramwajowo-autobusową przy ul. Legionów.
Pozostałe zadania to modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na Bydgoskiej, modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5 od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego, modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 2 na odcinku od placu Niepodległości do ul. Reja z budową odwodnienia torowiska, modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku od pl. bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej, a także projekt zakupu autobusów niskoemisyjnych w zakresie budowy minimum pięciu punktów do szybkiego ładowania autobusów elektrycznych (w tym jednego na terenie zajezdni autobusowej przy Legionów). Dla tych działań termin realizacji usługi upływa 31 marca 2023 r.
Druga część obejmuje jedno zadanie – przebudowę układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego, w tym nowego łącznika tramwajowego w ciągu al. Jana Pawła II. Niedawno
rozstrzygnięto przetarg dla tego przedsięwzięcia.
Termin składania ofert mija 29 stycznia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które dysponują odpowiednimi zasobami ludzkimi oraz które w ostatnich pięciu latach pełniły co najmniej dwie usługi inżyniera kontraktu o wartości 750 tys. zł brutto bądź 300 tys. zł brutto każda (odpowiednio w I i II części), obejmujących swoim zakresem budowę lub przebudowę linii kolejowych lub tramwajowych wraz z budową lub przebudową infrastruktury drogowej, Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.