Przed kilkoma dniami MZK Toruń podpisał umowę z Balzolą na projekt i budowę nowego odcinka torowiska tramwajowego w ciągu al. Jana Pawła II i przebudowę przylegających odcinków tras tramwajowych z układem drogowym. Inwestycja ma zakończyć się w 2020 r.
We wtorek 23 stycznia MZK Toruń podpisał umowę z firmą Balzola na przebudowę układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową wydzielonego pasa tramwajowo-autobusowego, a także nowego, dwutorowego odcinka torowiska łączącego pl. Niepodległości z pl. Artylerii Polskiej. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu, uzyskanie pozwoleń i wykonanie prac. Inwestycja zakłada rozbiórkę ślepego toru w ciągu al. Jana Pawła II w stronę mostu (pozostałość po linii tramwajowej w kierunku dworca, która może być wykorzystywana do zawracania bądź odstawiania tramwajów). Więcej o wariantach tej inwestycji pisaliśmy
tutaj. Wartość kontraktu sięga kwoty 66,9 mln zł brutto.
Toruń zakłada, że projekty budowlane i wykonawcze powstaną w ciągu odpowiednio 15 i 17 miesięcy od podpisania umowy. Prace związane z modernizacją ok. 1350 metrów toru pojedynczego torowiska w ul. Chopina, al. Jana Pawła II i ul. Wały gen. Sikorskiego miały zostać przeprowadzone do końca czerwca 2020 r. (przy czym przebudowa al. Jana Pawła II nie może rozpocząć się wcześniej niż 1 kwietnia 2019 r.). Budowa ok. 416 mtp nowego toru od pl. Artylerii Polskiej do pl. Niepodległości oraz modernizacja ok. 475 mtp toru wzdłuż ul. Kraszewskiego i Czerwona Droga przewidziana jest w terminie do końca listopada 2020 r. (przy czym rozpoczęcie prac przy Kraszewskiego i ul. Czerwona Droga możliwe będzie po 1 marca 2020 r., po przywróceniu ruchu w ciągu Chopina – al. Jana Pawla II – ul. Wały gen. Sikorskiego). Zwycięzca zaoferował w swojej ofercie jednak skrócenie czasu na opracowanie projektu o dwa miesiące.