Jak pisaliśmy niedawno, Toruń
otrzyma dodatkowe 25 mln zł z funduszy unijnych na rozbudowę obecnie budowanej trasy tramwajowej do os. Niepodległości (dawniej JAR). W sumie założono budowę ok.11,5 tys. metrów toru pojedynczego wzdłuż Szosy Chełmińskiej, Długiej, Legionów, Polnej, Ugory i Watzenrodego. Trasa miała się zakończyć w tym etapie na trasa na skrzyżowaniu Strobanda i Watzenrodego, gdzie przewidziano trójkąt torowy.
W sumie wybudowane zostanie 1,4 tys. metrów toru pojedynczego. Na pętli przy ul. Heweliusza zaplanowano dwa perony końcowe i jeden peron początkowy, a także budynek z zapleczem socjalnym, dyżurką oraz punktem sprzedaży biletów. Jednocześnie jednak miasto zrezygnuje z planowanego wcześniej trójkąta torowego przy Strobanda, kontenerowego budynku socjalnego w jego sąsiedztwie oraz peronów tymczasowych. To, jak wylicza Toruń, przyczyni się do wygenerowania oszczędności na poziomie ok. 2 mln zł.
Jak informuje MZK, dokumentacja projektowa dla przedłużenia nowej linii jest gotowa. Właśnie ruszył przetarg na roboty budowlane, prowadzony w trybie poza ustawą PZP. Termin składania ofert mija 2 czerwca. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz gwarancja (10%). Roboty mają zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż 30 czerwca 2023 r.
MZK Toruń informuje zarazem, że roboty na obu realizowanych obecnie odcinkach do ul. Strobanda przebiegają zgodnie z harmonogramem. – Nie podpisano aneksów wydłużających termin realizacji. Zakończenie robót dla odcinka do ul. Strobanda planowanej jest zgodnie z terminem dla tego zadania, tj. do końca maja 2023 r., a uruchomienie w czerwcu 2023 r. – informuje Sylwia Derengowska, rzecznik prasowy spółki.
Pętla Heweliusza, mat. MZK Toruń