Dzisiaj (5 maja) do Torunia dotarł kolejny, trójczłonowy Swing. Tamtejszy MZK dysponuje już dziesięcioma tramwajami z bydgoskiej Pesy. Do końca roku przyjedzie jeszcze siedem nowych wozów pasażerskich oraz jeden techniczny.
MZK Toruń intensywnie odmładza flotę tramwajową. Trwa realizacja dostaw 12 nowych tramwajów w ramach kontraktu z bydgoską Pesą. Toruń zamówił pojazdy w dwóch długościach: sześć pięcioczłonowych i sześć trójczłonowych. Pierwszy nowy tramwaj – sześcioczłonowy Swing 122NbT – został
uroczyście odebrany w październiku zeszłego roku. Ostatni długi Swing dotarł do Torunia w styczniu br. Do września br. potrwają natomiast dostawy krótszych, trójczłonowych pojazdów typu 121NbT. Dzisiaj (5 maja) do Torunia dotarł właśnie piąty taki tramwaj. Otrzymał on numer boczny 310.
Wersja pięcioczłonowa ma 30,1 m długości, a krótsza – 19,4 m. Tramwaje mogą pomieścić odpowiednio 207 i 123 pasażerów, w tym 40 i 25 na miejscach siedzących. W dłuższej wersji znajdują się cztery pary drzwi dwustrumieniowych i dwie pary jednostrumieniowych. Krótszy tramwaj jest uboższy o dwie pary drzwi dwustrumieniowych.
To jednak nie koniec dostaw nowych tramwajów. W zeszłym miesiącu MZK i Pesa
podpisali umowę na dostawę pięciu tramwajów dwukierunkowych, złożonych z pięciu członów. 30-metrowe pojazdy pomieszczą 200 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Będą posiadały 8 drzwi dwustrumieniowych i 4 jednostrumieniowe. W ramach tego kontraktu bydgoski producent dostarczy też jeden wóz techniczny. Wszystkie nowe tramwaje pojawią się w Toruniu jesienią.