MZK Toruń otworzył oferty w przetargu na wydłużenie budowanej trasy tramwajowej na os. JAR do docelowej pętli przy Heweliusza. O budowę brakującego, kilkusetmetrowego odcinka torowiska ubiegają się trzy firmy.
Jak pisaliśmy niedawno, Toruń
otrzyma dodatkowe 25 mln zł z funduszy unijnych na rozbudowę obecnie budowanej trasy tramwajowej do os. Niepodległości (dawniej JAR). Trasa miała się zakończyć pierwotnie na skrzyżowaniu Strobanda i Watzenrodego, gdzie przewidziano trójkąt torowy. W sumie założono budowę ok.11,5 tys. metrów toru pojedynczego wzdłuż Szosy Chełmińskiej, Długiej, Legionów, Polnej, Ugory i Watzenrodego.
Dzięki dodatkowym środkom miasto rezygnuje z budowy trójkąta i zrealizuje trasę w wersji docelowej. W ramach toczącego się przetargu wybudowane zostanie 1,4 tys. metrów toru pojedynczego od Strobanda do pętli przy Heweliusza. Zaplanowano tu dwa perony końcowe i jeden peron początkowy, a także budynek z zapleczem socjalnym, dyżurką oraz punktem sprzedaży biletów.
Dziś (10 czerwca) minął termin składania ofert Wystartowały trzy podmioty. Progreg Infracity proponuje 26,089 mln zł, konsorcjum Intop Warszawa i Balzola Polska – 27,673 mln zł, natomiast Strabag – 30,447 mln zł. Miasto przeznaczyło na ten cel 23,985 mln zł brutto. Jeśli MZK zwiększy budżet, to o wyborze zdecydują cena (90%) oraz gwarancja (10%). Roboty mają zostać wykonane w ciągu 12 miesięcy, jednak nie później niż 30 czerwca 2023 r.
Pętla Heweliusza, mat. MZK Toruń