Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Toruń: Cztery oferty na dostawę autobusów. Isuzu najtańsze

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-05-28 09:33
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Toruń: Cztery oferty na dostawę autobusów. Isuzu najtańsze
fot. Mateuszgdynia, lic. CC BY-SA 4.0
MZK w Toruniu otworzyło oferty w przetargu na dostawę ośmiu standardowej długości autobusów napędzanych silnikiem spalinowym. O zamówienie ubiega się czterech producentów.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI, czyli o długości ok. 11,5-12,2 m, zasilanych olejem napędowym. Pojazdy mają pomieścić min. 85 pasażerów, w tym 28+1 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. W autobusie znajdą się ogrzewanie, biletomat, nagłośnienie, ekrany informacji pasażerskiej LCD i LED, monitoring, wi-fi, tablice reklamowe, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wymagany jest silnik o mocy min. 200 kW.

Dzisiaj (28 maja) minął termin składania ofert. Zamawiający wycenił zamówienie na 9,643 mln zł brutto. Wpłynęły cztery oferty. Solaris zaproponował autobusy Urbino 12 za 10,437 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,305 mln zł brutto.

EvoBus zaproponował Mercedesy Citaro (628 02) za 13,793 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,724 mln zł brutto.

MAN zaproponował Lion’s City 12C za 11,689 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,460 mln zł brutto.

BusImport zaproponował Isuzu Citiport Hyper za 10,332 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,292 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (70 proc.), parametry techniczne i eksploatacyjne (23 proc.), koszty emisji CO2 (3 proc.), składników spalin, czyli tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów (2 proc.), a także zużycie energii (2 proc.). Przy parametrach technicznych pod uwagę brane będą pojemność skokowa silnika, oś przednia (preferowana belka sztywna, wyposażona w stabilizator toru jazdy), spełnienie wymogu homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne (preferowane LED), przebiegi międzyobsługowe potwierdzone przez producenta silnika, unifikacja skrzyń biegów ze stosowanymi przez MZK. Na realizację dostaw przeznaczono 270 dni.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MZK Toruń z jedną ofertą na nowe tramwaje. Kolejne Swingi

Komunikacja

MZK Toruń z jedną ofertą na nowe tramwaje. Kolejne Swingi

Witold Urbanowicz 27 maja 2020

Toruń z ofertami na elektrobusy i ładowarki. Sporo brakuje

Komunikacja

Toruń z ofertami na elektrobusy i ładowarki. Sporo brakuje

Witold Urbanowicz 26 maja 2020

Toruń kupuje osiem autobusów

Komunikacja

Toruń kupuje osiem autobusów

Jakub Dybalski 17 marca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5