PKP SA ponownie rozstrzygnęły przetarg na budowę nowego dworca Olsztyn Główny po tym, jak pierwszy zwycięzca zrezygnował. Tym razem wygrał Torpol, który jest też zwycięzcą przetargu PKP PLK na przebudowę obszaru stacji kolejowej.
W przetargu na nowy dworzec w Olsztynie wystartowało sześć firm, ale od majowego otwarcia ofert nie udało się podpisać umowy. Wybrany w sierpniu
wykonawca, F.B.I. Tasbud poinformował zamawiającego o „braku woli zawarcia umowy na realizację zamówienia”. PKP SA unieważniły wybór najlepszej oferty i musiały ponownie rozstrzygnąć postępowanie. Zgodnie z oczekiwaniami wygrała firma Torpol z ofertą na kwotę 70,971 mln zł brutto.
Po ponownym rozstrzygnięciu przetargu, jeżeli nie będzie odwołań, nastąpi kontrola zamówienia przez Urząd Zamówień Publicznych. PKP SA liczy na podpisanie umowy i rozpoczęcie prac budowlanych jeszcze w tym roku, ale
zależy to też od terminu uzyskania pozwolenia na budowę.
Równolegle spółka PKP PLK prowadzi przetarg na przebudowę układu torowo-peronowego stacji Olsztyn Główny. W nim również wygrał Torpol, choć w tym wypadku oferta
znacznie przekraczała budżet zamawiającego. Tamta inwestycja również czeka na podpisanie umów.
Przedmiotem zamówienia PKP SA jest budowa dworca Olsztyn Główny który zastąpi istniejącą, modernistyczną budowlę. Nowy obiekt będzie składał się z trzech kondygnacji – dwóch nadziemnych i jednej podziemnej. Ta ostatnia będzie połączona z placem przydworcowym oraz z tunelem, prowadzącym na perony oraz na Zatorze.
Wizualizacje wizji nowego dworca można znaleźć tutaj.