Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Torowiska tramwajowe w Bytomiu i Zabrzu do remontu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Torowiska tramwajowe w Bytomiu i Zabrzu do remontu
fot. Rafał Wójcik
Tramwaje Śląskie ogłosiły przetarg na remont kolejnych torowisk tramwajowych. Pracami mają być objęte odcinek od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej w Bytomiu oraz obiekt mostowy nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu. Roboty wzdłuż Chorzowskiej i Siemianowickiej mają być prowadzone przy czynnym ruchu tramwajowym, przebudowa mostu wymusi natomiast przerwę w ruchu.

Przedmiotem jednego z przetargów jest przebudowa torowiska od przystanku Arki Bożka do ul. Siemianowickiej w Bytomiu. Pracami objęte będzie dwutorowe torowisko tramwajowe wbudowane jako wydzielone w rejonie ul. Chorzowskiej oraz biegnące w jezdni ul. Siemianowickiej w Bytomiu. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 3300 m pojedynczego toru.

Zakres prac przewiduje wykonanie nowych podbudowy, odwodnienia torowiska, nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej. Poza jezdnią torowisko zostanie ułożone na podkładach betonowych z uzupełnieniem kruszywem łamanym, natomiast w jezdni – na płycie betonowej. Osiem przystanków zostanie przebudowanych.

Termin składania ofert mija 8 września. W przetargu mogą brać udział firmy, które w ciągu ostatnich pięciu lat wykonały co najmniej dwa zamówienia polegające na przebudowie lub budowie torowiska tramwajowego w tym, jedno w technologii podsypkowej o długości min. 1700 mtp oraz jedno w technologii bezpodsypkowej o długości min. 300 mtp. O wyborze decydują cena (90%), gwarancja oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (po 5%).

Termin wykonania zamówienia określono na 15 miesięcy od podpisania umowy. Zamawiający oczekuje, aby roboty były wykonywane przy utrzymaniu ruchu tramwajowego i drogowego. Wyłączanie ruchu ma być sytuacją wyjątkową.

Drugie z postępowań obejmuje przebudowę obiektu mostowego nad potokiem Julka w Zabrzu wraz z torowiskiem do przejazdu przez ul. Stara Cynkownia w Bytomiu. Pracami zostanie objęty ok. 386 m odcinek trasy tramwajowej o łącznej długości ok. 772 m toru pojedynczego. W ramach robót zostaną wykonane nowa podbudowa, nawierzchnia torowa. Generalnie zostanie zastosowania konstrukcja podsypkowa, w rejonie mostu nad potokiem Julka szyny zostaną punktowo przymocowane do pomostu za pomocą materiałów na bazie poliuretanów. Obiekt mostowy oraz sieć trakcyjna zostaną przebudowane. Istniejące słupy trakcyjne zostaną pomalowane.

Oferty firmy mogą składać do 8 września. W postępowaniu mogą brać udział wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich pięciu lat wykonali co najmniej dwa zamówienia polegające na przebudowie lub budowie torowiska tramwajowego w technologii bezpodsypkowej o długości min. 500 mtp każda, co najmniej dwa zamówienia polegające na przebudowie lub budowie sieci trakcyjnej o długości odcinka min. 500 m oraz co najmniej jedno zamówienie polegające na budowie lub przebudowie obiektu mostowego. O wyborze decydują cena (90%), gwarancja oraz doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (po 5%).

Termin wykonania ustalono na 6 miesięcy od podpisania umowy. W trakcie wykonywania prac budowlanych konieczne będzie zamknięcie torowiska tramwajowego. Z powodu braku możliwości dojazdu innymi drogami sprzęt ciężki będzie musiał zostać doprowadzony torowiskiem tramwajowym. Na czas prowadzenia robót zostanie wprowadzona autobusowa komunikacja zastępcza T-30 od przystanku Plac Sikorskiego do pętli Biskupice.

Remonty to część etapu I wielkiego projektu unijnego, jaki zamierzają zrealizować Tramwaje Śląskie. Obejmuje on remont blisko 100 km torowiska, budowę trzech nowych tras tramwajowych w Katowicach i Sosnowcu, a także zakup 40 tramwajów. Więcej o pracach planowanych na ten rok pisaliśmy tutaj. W marcu ruszyły już prace przy przebudowie torowiska w ciągu Niedurnego w Rudzie Śląskiej. Ogłoszono też przetarg na remont ok. 750-metrowego odcinka dwutorowej linii tramwajowej w ciągu ul. Bytomskiej w Świętochłowicach.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5