Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wybrał wykonawcę badania dostępności i jakości transportu kolejowego oraz Małopolskich Linii Dowozowych. Zlecenie, warte blisko 150 tys. zł, trafi do warszawskiego Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Przetarg na badanie dostępności i jakości transportu kolejowego oraz Małopolskich Linii Dowozowych to jedno z kluczowych działań samorządu w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027”. Projekt nie jest czysto formalnym obowiązkiem – ma dać szczegółowy obraz funkcjonowania transportu publicznego w regionie i stać się podstawą do decyzji o kształcie przyszłej siatki połączeń, zarówno w aglomeracji krakowskiej, jak i w mniejszych ośrodkach.
Najkorzystniejsza ofertaPostępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego przyciągnęło dwie oferty – firmy VIA VISTULA z Krakowa i Zespołu Doradców Gospodarczych TOR z Warszawy. Po ocenie złożonych propozycji, zamawiający uznał za najkorzystniejszą ofertę TOR-u. Spółka zaproponowała realizację zadania za 147 291,27 zł brutto i uzyskała łącznie 93 pkt na 100 możliwych.
Oferta VIA VISTULA, wyceniona na 156 087,00 zł brutto, zebrała 88,52 pkt. Krakowska firma zaproponowała skrócenie czasu ankietyzacji o 5 dni roboczych (10 pkt), jednak niższa ocena w kryterium analizy ryzyk (3 pkt wobec 9 pkt uzyskanych przez TOR) zadecydowała o końcowym wyniku.
Przypominamy, że oferty oceniane były według czterech kryteriów: cena (44 pkt), dodatkowe źródła informacji (34 pkt), analiza ryzyk (12 pkt) oraz skrócenie okresu ankietyzacji w autobusach MLD (10 pkt).
Warto wspomnieć, że badanie obejmie ankiety pasażerów Małopolskich Linii Dowozowych, wywiady z gminami oraz analizę siatki połączeń kolejowych. Raport ma powstać w ciągu 18 tygodni od podpisania umowy i stanowić podstawę do dalszej optymalizacji siatki połączeń w regionie.