Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tomaszów Mazowiecki kupuje 25 hybryd

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
27-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tomaszów Mazowiecki kupuje 25 hybryd
fot. UM Tomaszów Mazowiecki
Tomaszów Mazowiecki rozpisał tuż przed świętami dwa przetargi na dostawę łącznie 25 autobusów hybrydowych. Pojazdy, dofinansowane ze środków unijnych, mają zostać dostarczone do połowy września 2017 r.

Przedmiotem pierwszego przetargu, rozpisanego przez miasto, jest dostawa 20 nowych autobusów hybrydowych. Drugie postępowanie, prowadzone przez MZK Tomaszów Mazowiecki, jest dostawa pięciu hybryd.

W obu przypadkach przewidziano pojazdy o długości 11,5-12,2 m. Pojazdy powinny być wyposażone w trzy pary drzwi w układzie 2-2-2 (dopuszcza się układ 1-2-2) z wysokością wejścia na poziomie maksymalnie 350 mm. Zgodnie ze specyfikacją pojazdy powinny pomieścić po 75 podróżnych (przy zachowaniu współczynnika 6,7 osoby/m2), w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących, w tym pięć dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi. Przewidziano też przestrzeń dla jednego wózka dziecięcego i inwalidzkiego. Udogodnienia dla pasażerów obejmują też wi-fi, możliwość ładowania urządzeń mobilnych oraz monitory LCD, pokazujące m.in. trasę i czas przejazdu, informacje o najbliższych przystankach, wiadomości miejskie, pogodę.

Autobusy mają posiadać napęd hybrydowy, napędzany silnikiem wysokoprężnym i silnikiem/silnikami elektrycznym/elektrycznymi w równoległym lub szeregowym systemie hybrydowym. Silniki napędu hybrydowego mogą pracować, w zależności od potrzeb, na przemian lub jednocześnie. Układ hybrydowy musi, zgodnie ze specyfikacją zamówienia, odzyskiwać energię podczas hamowania i wykorzystywać ją do ładowania magazynu energii elektrycznej – akumulatorów, superkondensatorów lub też innych rozwiązań. Pojemność silnika wysokoprężnego napędu hybrydowego powinna mieścić się w przedziale 4,5-7,5 dcm³. Silnik Diesla powinien spełniać normę Euro-6. Moc minimalną silnika wysokoprężnego określono na 150 kW / 210 kW, natomiast elektrycznego na 110 kW. Konstrukcja pojazdu i zastosowane rozwiązania mają gwarantować co najmniej 12 lat eksploatacji, przy założeniu 80.000 km średniego rocznego przebiegu.

Termin składania ofert w obu postępowaniach określono na 2 lutego 2017 r. W przetargach mogą brać firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej, hybrydowych z silnikami wysokoprężnymi, zasilanymi olejem napędowym, o wartości min. 10 000 000 PLN brutto. O wyborze zadecydują cena (60%), parametry techniczno-eksploatacyjne (20%) oraz gwarancja (20%). W zakresie rozwiązań technicznych określono trzynaście podkryteriów, dotyczących m.in. ogólnej liczby miejsc, liczby siedzeń dostępnych z podłogi, trwałości zabezpieczenia antykorozyjnego profili zewnętrznych i przestrzeni wewnętrznych nadwozia, zużycia paliwa, panelu kierowcy, wyposażenia w kierownicę multifunkcyjną, oświetlenie LED, zastosowania systemu zapewniającego bezemisyjny dojazd do przystanku i odjazd tylko na silniku elektrycznym czy ilości czynnika chłodzącego.

Pojazdy powinny być dostarczone najpóźniej do 15 września 2017 r. Jak informuje miasto, łączna wartość projektów to ponad 66 mln zł, a umowa na dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego opiewa na ponad 34 mln zł.

Historia komunikacji miejskiej w Tomaszowie sięga okresu międzywojennego, kiedy podjęto co najmniej dwukrotnie próbę uruchomienia linii autobusowych. Na stałe jednak przewozy ruszyły dopiero w 1956 r. Aktualnie przewoźnik dysponuje ok. 40 pojazdami. Po zakupie hybryd samorząd planuje wprowadzić bezpłatne przejazdy dla mieszkańców. Na razie mogą oni korzystać z komunikacji bez biletów w niedziele i święta.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Komunikacja

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Redakcja/inf. pras. 10 lipca 2023

Hybrydowe autobusy na ulicach Katowic

Komunikacja

Hybrydowe autobusy na ulicach Katowic

inf pras. 13 czerwca 2023

Newag dostarczy cztery „hybrydy” dla Pomorza

Komunikacja

Newag dostarczy cztery „hybrydy” dla Pomorza

Michał Szymajda 02 maja 2023

Dawny PKS Poznań z ofertami na autobusy hybrydowe

Komunikacja

Dawny PKS Poznań z ofertami na autobusy hybrydowe

Witold Urbanowicz 20 kwietnia 2023

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Komunikacja

Zobacz również:

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Komunikacja

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Redakcja/inf. pras. 10 lipca 2023

Hybrydowe autobusy na ulicach Katowic

Komunikacja

Hybrydowe autobusy na ulicach Katowic

inf pras. 13 czerwca 2023

Newag dostarczy cztery „hybrydy” dla Pomorza

Komunikacja

Newag dostarczy cztery „hybrydy” dla Pomorza

Michał Szymajda 02 maja 2023

Dawny PKS Poznań z ofertami na autobusy hybrydowe

Komunikacja

Dawny PKS Poznań z ofertami na autobusy hybrydowe

Witold Urbanowicz 20 kwietnia 2023

Praga kupi do 140 przegubowych autobusów hybrydowych Iveco

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5