Partnerzy serwisu:
Mobilność

Testy w Bonn. Przestronne Sileo, ale trzeszczy jak Ikarus

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Sileo S 12 testowanym podczas konkursu w Bonn udało się zaplanować szereg fajnych rzeczy i uniknąć poważniejszych mankamentów, jakie niesie ze sobą fakt posiadania tylko dwojga drzwi. Jest to jednak najbardziej trzęsący się pojazd w konkursie.

Sileo zdecydowanie zachęca, żeby do niego wsiąść. Grafitowe ściany i bordowe fotele w kolorze podłogi sprawiają bardzo miłe wrażenie. Również dlatego, że nawet ze zgaszonymi światłami to pojazd doskonale oświetlony przez szerokie okna (na tylnej ścianie na cała szerokość pojazdu) a gdy dodać do tego oświetlenie, mamy ciepłe wnętrze.

Tylko dwoje dwuskrzydłowych drzwi to kłopot, ale też szansa na wykazanie się dla projektantów. Ci nie zawiedli. Wygospodarowali miejsce na 40 foteli, z czego aż 17 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. W tej liczbie są jednak cztery rozkładane i niezbyt wygodne, umieszczone w niszy przeznaczonej dla wózka inwalidzkiego i dodatkowo dla wózka dziecięcego. Ale np. przed drugimi drzwiami zmieścił się pojedynczy fotel, a na samym końcu pojazdu fotele ułożono w okrąg przypominający agorę, co daje wrażenie dużej przestrzeni.

Miejsca siedzące są dobrze wyprofilowane, nie trzeba sobie łamać kolan ani martwić się o wyciągnięcie nóg. To naprawdę wygodny autobus. Również dla pasażerów stojących. Jest bardzo dobrze "oporęczowany". Na każdym uchwycie jest podświetlany przycisk otwierający drzwi. Problem robi się gdy stoimy z tylu, we wspomnianej "agorze", trzymając się pętli na rękę, która wisi na poręczy prawie nad fotelami. Albo musimy stać krzywo, albo wleźć na kolana siedzącemu.

Z tylu autobusu jest jeszcze jeden kłopot - klimatyzacja. Wszystkie pojazdy na czas testów miały ustawioną temperaturę na 22 stopnie. Tymczasem tam było zwyczajnie duszno. I to bez pasażerów. Co będzie w przypadku tłoku? Ale największy problem Sileo ma z ciszą. To najbardziej trzęsący się, skrzypiący i trzeszczący autobus w stawce. Być może dlatego, że jako jedyny trafił na testy prosto z ulicy (to jeden z sześciu kursujących po Bonn pojazdów, zresztą w czasie jednego z przejazdów dziennikarze mijali identyczne, stojące na poboczu Sileo, które... się zepsuło). Mimo wszystko to przeszkadza, bo takie wstrząsy powinny odejść w niepamięć wraz z ikarusami.

Plusy: przestronny, wygodny dla siedzących. Minusy: trzęsie jak ikarus, słaba klimatyzacja.

Więcej o testach w Bonn przeczytacie tutaj
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

FlixBus startuje z LNG w Polsce

Komunikacja

FlixBus startuje z LNG w Polsce

FlixBus 29 maja 2025

Jaworzno: Najstarszy elektrobus w Polsce ma 10 lat

Komunikacja

MZK Bielsko-Biała otwiera oferty w przetargu na elektryk MINI

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

FlixBus startuje z LNG w Polsce

Komunikacja

FlixBus startuje z LNG w Polsce

FlixBus 29 maja 2025

Jaworzno: Najstarszy elektrobus w Polsce ma 10 lat

Komunikacja

MZK Bielsko-Biała otwiera oferty w przetargu na elektryk MINI

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij