Partnerzy serwisu:
Mobilność

Testy w Bonn. Bollore Bluebus, czyli raj dla stojących

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

28 foteli w 12-metrowym autobusie, w dodatku tylko z dwojgiem drzwi, nie rzuca na kolana. Ale pojazd zbudowany przez francuski koncern jest interesujący dzięki nietypowym rozwiązaniom porządkującym przestrzeń w środku.

Czym Bluebus zachwyca zaraz po wejściu? Można długo wymieniać. Oświetlenie jednym, efektownym, bardzo długim panelem, w którym kierowca może regulować natężenie światła. Dodatkowe okna dachowe na prawie całej lewej ścianie autobusu. Dwa miejsca na wózek inwalidzki lub dziecięcy. Podwójne poręcze, których może się chwycić większa liczba pasażerów. To na pewno efektowny autobus. Zarówno w środku jak i na zewnątrz. Zresztą jedyny, z którym mieszkańcy Bonn robili sobie zdjęcia w czasie testów. Czy wygodny? Zależy dla kogo.

Dwa miejsca na wózek, siłą rzeczy, musiały spowodować, że foteli będzie mniej. Jest ich jednak tylko 28, w tym trzy dla 1,5 pasażera. Co więcej z niskiej podłogi dostępnych jest tylko 5 foteli, co oznacza, ze jeśli pasażerowie już maja kłopoty z poruszaniem się, to wygodniej będzie im podróżować na wózku.

Pojazd jest w środku przestronny. To wrażenie potęgują wspomniane okna boczne i szerokie okno tylne, umieszczone nad bateriami. Co prawda w tylnej części autobusu są fotele umieszczone tak, że kolana trzeba wbić w oparcie pasażera przed nami. Nie zmienia to jednak wrażenia olbrzymiej swobody w środku. Przestrzeń dla wózków jest otoczona panelami z obiciem identycznym z tym na siedziskach, co sprawia, że gdy wózków nie ma, można się wygodnie oprzeć na stojąco.

W przeciwieństwie do Sileo, w którym było za gorąco, w Bluebusie było dość zimno, choć temperaturę, teoretycznie, ustawiono we wszystkich autobusach na 22 stopnie. Grzejniki są zresztą niewielkie. Sama praca napędu elektrycznego też jest, w porównaniu z innymi elektrobusami, dość głośna. Brakuje w środku gniazdek USB.

Poręcze są wszędzie i nie ma w autobusie miejsca, w którym nie można się czegoś chwycić. Np. przy drugich drzwiach poręcze są po obu bokach i nad wejściem. W dodatku mają bardzo przyjemną w dotyku, chropowatą powierzchnię. To zdecydowanie pojazd dla tych, którzy lubią podróżować na stojąco. Sprawdzają to paryżanie, bo o ile egzemplarz z Bonn to pojazd demonstracyjny, to po stolicy Francji jeździ takich pięć, a w przyszłym roku trafi tam 18 kolejnych.

Plusy: "dachowe" okna, oporęczowanie, dwa miejsca na wózki. Minusy: mało foteli, głośno, zimno.

Więcej o testach w Bonn przeczytasz tutaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

FlixBus startuje z LNG w Polsce

Komunikacja

FlixBus startuje z LNG w Polsce

FlixBus 29 maja 2025

Jaworzno: Najstarszy elektrobus w Polsce ma 10 lat

Komunikacja

MZK Bielsko-Biała otwiera oferty w przetargu na elektryk MINI

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Komunikacja

Solaris: Nie planujemy rozwijać konstrukcji spalinowych

Roman Czubiński 02 czerwca 2025

Opole ze środkami na autobusy i pętle

Komunikacja

Zduńska Wola. Kolejne autobusy elektryczne dla MPK

Komunikacja

Zobacz również:

FlixBus startuje z LNG w Polsce

Komunikacja

FlixBus startuje z LNG w Polsce

FlixBus 29 maja 2025

Jaworzno: Najstarszy elektrobus w Polsce ma 10 lat

Komunikacja

MZK Bielsko-Biała otwiera oferty w przetargu na elektryk MINI

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij