Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tempo 30. „Przebojowa 30” wjeżdża do Katowic

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Tempo 30. „Przebojowa 30” wjeżdża do Katowic
fot. UM Katowicegranica strefy
Miasto Katowice przechodzi od słów do czynów i od 17 sierpnia 2015 r. wprowadza zapowiadaną wcześniej strefę uspokojonego ruchu „tempo 30” w śródmieściu.

Strefa obejmować będzie śródmieście Katowic po obu stronach torów kolejowych na obszarze ograniczonym ul. Chorzowską i al. Roździeńskiego (od północy), ul. Dudy-Gracza i Francuską (od wschodu), al. Górnośląską (od południa) i ul. Mikołowską (od zachodu). Na tym obszarze przewidziano jednak kilka wyjątków. Przede wszystkim nie obejmuje ona ulic stanowiących zewnętrzną granicę strefy. Wyłączono z niej także: al. Korfantego (na odcinku od ul. Piastowskiej do Ronda gen. Ziętka), ul. Warszawską (od ul. Dudy-Gracza do Szkolnej), ul. Kościuszki (od skrzyżowania z ul. Szeligiewicza i Poniatowskiego do wiaduktu nad autostradą A4), ul. Słowackiego (od ul. Mikołowskiej do wjazdu do Galerii Katowickiej) oraz rejon skrzyżowania ul. Dworcowej z Kościuszki, św. Jana, Młyńską i Pocztową.

Wewnątrz strefy „tempo 30” znajduje się strefa „pieszo-rowerowa”, która obejmuje Rynek, pl. Szewczyka i ul. 3 Maja, Stawową, Wawelską, św. Jana, Staromiejską, Dyrekcyjną, Mielęckiego, Stanisława i Mariacką.

Przygotowanie i perspektywa rozwoju strefy

Strefa zostanie oznakowana i ograniczenie prędkości zacznie obowiązywać od 17 sierpnia 2015 r. Zamontowanych zostanie 70 znaków na jej obrzeżach i przeprogramowana zostanie sygnalizacja świetlna na 13 skrzyżowaniach. W dalszej perspektywie miasto zamierza w tej strefie wprowadzać kolejne zmiany polegające na zmianie programu lub wręcz likwidacji części świateł drogowych, stosowania spowalniaczy ruchu takich jak zawężenia jezdni, zmiany w sposobie parkowania, szykany i wyniesienia fragmentów ulic, a także tworzenia skrzyżowań równorzędnych, dróg jednokierunkowych i kontraruchu rowerowego. Na wielu ulicach w śródmieściu istnieją już niektóre takie elementy, m.in. wyniesione przejścia dla pieszych, progi zwalniające, czy naprzemienne parkowanie po obu stronach ulicy.

Wśród argumentów za wprowadzeniem strefy uspokojonego ruchu w Katowicach wymieniane są te dotyczące bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ruchu, a szczególnie pieszych i rowerzystów, a także dotyczące poprawy płynności ruchu i ułatwienia poruszenia się po mieście pieszo.

Przebojowa 30

Wprowadzenie nowej organizacji ruchu wiąże się z akcją promocyjną, którą nazwano „Przebojowa 30”. Miasto Katowice wraz z Komendą Miejską Policji, fundacją „Napraw Sobie Miasto” i stowarzyszeniem „Rowerowe Katowice” przygotowały m.in. piknik z mieszkańcami ulicy Kościuszki, policyjną akcję prewencyjną, gdzie zamiast mandatów kierowcy dostaną lizaki i ulotki informacyjne, a także nocny przejazd rowerowy pod hasłem „Night Biking”. W przygotowaniu jest również interaktywna mapa na której będzie można zaznaczać dobre praktyki oraz wskazywać elementy do poprawy.



Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Dąbrowa Górnicza: Zniknęła kładka nad Sobieskiego. W zamian pasy

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

Przestrzeń

Warszawa. Plac Teatralny wymyślony z mieszkańcami na nowo

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5