Partner serwisu
Przestrzeń

Temat tramwaju w Zamościu umiera śmiercią naturalną

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
31-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Temat tramwaju w Zamościu umiera śmiercią naturalną
fot. UM Zamość
W zeszłym roku branżę zelektryzował pomysł budowy tramwaju autonomicznego w Zamościu. Po fiasku przetargu na wykonanie analizy ws. możliwości budowy linii miasto jednak nie podejmowało żadnych działań.

Jak pisaliśmy, Urząd Miasta w Zamościu chciał zlecić wykonanie analizy wprowadzenia komunikacji tramwajowej. Trasę wyznaczono w ciągu Hrubieszowskiej, Wyszyńskiego, Peowiaków, Sadowej, Dzieci Zamojszczyzny, Szczebrzeskiej. „Obecnie są duże dotacje na bezemisyjny transport publiczny, więc wracamy do pomysłu, robiąc rzetelne analizy opłacalności” – wyjaśniało miasto, które liczyło też, że wprowadzenie autonomicznej komunikacji tramwajowej pozwoli na osiągnięcie oszczędności przy eksploatacji.

Ogłoszony przez miasto przetarg zakończył się jednak fiaskiem. Choć wystartowały trzy firmy, to wszystkie oferty przewyższały kwotę, jaką miasto zaplanowano na realizację zamówienia. Miasto uznało, że nie jest w stanie zwiększyć budżetu określonego na 50 tys. zł i dopłacić 29 tys. zł do najtańszej oferty.

Na razie nie wygląda, by temat miał powrócić. Tak można przynajmniej wywnioskować z odpowiedzi samorządu na pytanie o przyszłość projektu. „Od czasu wakacji w 2023 r. nie były podejmowane żadne działania. Na dzień dzisiejszy temat opracowania dokumentacji, jak i budowy linii tramwajowej w Zamościu jest zawieszony” – informuje Urząd Miasta w Zamościu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bytom: Wraca pomysł na tramwaj do Miechowic. Na razie analizy

Przestrzeń

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Przestrzeń

Przymiarki Zamościa do tramwaju kończą się fiaskiem

Przestrzeń

Skąd pomysł na tramwaje w Zamościu?

Przestrzeń

Skąd pomysł na tramwaje w Zamościu?

Witold Urbanowicz 16 lipca 2023

Zobacz również:

Bytom: Wraca pomysł na tramwaj do Miechowic. Na razie analizy

Przestrzeń

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Przestrzeń

Przymiarki Zamościa do tramwaju kończą się fiaskiem

Przestrzeń

Skąd pomysł na tramwaje w Zamościu?

Przestrzeń

Skąd pomysł na tramwaje w Zamościu?

Witold Urbanowicz 16 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5