Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tele-Bus w Krakowie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
25-11-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tele-Bus w Krakowie
fot. Tomasz Knapik
Przyszły pasażer może zamówić kurs autobusu przez telefon, sam również ustala godzinę jak i miejsce z jakiego chce zacząć podróż oraz ją zakończyć. To pierwsza, jak i na razie jedyna tego typu usługa w kraju.

Usługa tele-busa pojawiła się w Krakowie w lipcu 2007 roku w Krakowie i było to jedno z zadań unijnego programu Caravel Civitas II. – Od samego początku autobus na telefon funkcjonuje w jednym rejonie Krakowa, jakim jest Płaszów. W chwili obecnej nie ma planów na jej rozszerzenie do innych rejonów miasta. Warto podkreślić, że aktualny obszar objęty usługą Tele-Busa to wynik trzykrotnego rozszerzenia pierwotnego obszaru – komentuje Marek Gancarczyk, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie.

Zamówienia na tele-busy należy składać w godzinach pracy dyspozytorni najpóźniej na 30 min. przed planowanym rozpoczęciem podróży. Pasażer może zarezerwować autobus także na kolejne dni w bieżącym tygodniu oraz w nastęnych tygodniach (wtedy konieczne jest potwierdzenie w sobotę lub niedzielę). W zamówieniu trzeba określić oczywiście przystanki początkowy i docelowy oraz godzinę przyjazdu – do wyboru: albo na przystanek początkowy, albo na przystanek końcowy.

Tele-busy mają specjalne niebiesko-zielone malowanie. W pojazdach obowiązują dokładnie te same bilety, łącznie z okresowymi, co w innych środkach komunikacji miejskiej. Autobusy zabierają z pośrednich przystanków także innych pasażerów, którzy wcześniej nie zamawiali autobusu – oczywiście w miarę wolnych miejsc.
  


„Transport Publiczny”: Początkom tele-busa towarzyszyły intensywne działania promocyjne. Długo trzeba było namawiać potencjalnych pasażerów do skorzystania z tej nietypowej usługi?

Marek Gancarczyk, MPK S.A w Krakowie:
Pasażerowie po pewnym czasie sami przekonali się o zaletach tej usługi. Początkowa promocja wynikała z dwóch potrzeb. Po pierwsze było to coś zupełnie nowego w skali kraju, a nawet regionu Europy. Nikt nie wiedział, co to jest i jak z takiej usługi korzystać. Musieliśmy poinformować mieszkańców, że tele-bus istnieje oraz jak można z niego korzystać. Drugi powód wynika z faktu, że tele-bus to projekt współfinansowany ze środków unijnych. Promocja takich projektów jest obowiązkiem i podobnie jak sam projekt jest także współfinansowana ze środków unijnych.

Czy w przypadku większej ilości pasażerów podstawiają państwo na dany kurs większy od standardowego dla tej linii autobus, np. Jelcz M081MB ?

 Nie. Do tej pory nie było takich sytuacji. Sama specyfika oprogramowania, która służy do układania kursów tele-busa, wyklucza takie przypadki (chyba, że pasażer nie zgłosi ile osób będzie z nim podróżować to teoretycznie może wystąpić taka sytuacja).
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

125 kobiet i 1 wyjątek za pulpitami tramwajów krakowskich

Komunikacja

MPK Kraków odbiera 37 nowych Solarisów

Komunikacja

MPK Kraków odbiera 37 nowych Solarisów

Redakcja/inf. pras. 14 kwietnia 2025

Umowy ramowe na 90 tramwajów Pesy dla Krakowa podpisane

Komunikacja

Umowy ramowe na 90 tramwajów Pesy dla Krakowa podpisane

inf. pras. oprac. JR 03 kwietnia 2025

Zobacz również:

125 kobiet i 1 wyjątek za pulpitami tramwajów krakowskich

Komunikacja

MPK Kraków odbiera 37 nowych Solarisów

Komunikacja

MPK Kraków odbiera 37 nowych Solarisów

Redakcja/inf. pras. 14 kwietnia 2025

Umowy ramowe na 90 tramwajów Pesy dla Krakowa podpisane

Komunikacja

Umowy ramowe na 90 tramwajów Pesy dla Krakowa podpisane

inf. pras. oprac. JR 03 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij