Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Technologie z Krakowa dla katarskiej floty autobusów

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-10-01 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Technologie z Krakowa dla katarskiej floty autobusów
fot. ABB
Technologie z Krakowa dla katarskiej floty autobusów
Technologie z Krakowa dla katarskiej floty autobusów
ABB dostarczy infrastrukturę do ładowania dla jednej z największych na świecie flot autobusów elektrycznych. W projekt zaangażowane jest Korporacyjne Centrum Technologiczne ABB w Krakowie – informuje firma.

Jak czytamy w komunikacie, w ramach zamówienia ABB dostarczy 1300 złącz tworzących tzw. miejsca docelowego ładowania (destination charging) oraz 89 ładowarek pantografowych, z czego cztery mobilne. Łączna moc zainstalowanych urządzeń wyniesie 125 MW. W efekcie powstanie kompletna infrastruktura do ładowania dla floty 1000 autobusów, która ma przewozić około 50 tys. pasażerów dziennie. Dla niewielkiego Kataru to projekt o bardzo dużym znaczeniu, ponieważ tamtejszy transport publiczny opiera się prawie wyłącznie na połączeniach autobusowych.

Ważna rola Krakowa


Istotną rolę do odegrania w tym projekcie miał zespół naukowo-badawczy z Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB w Krakowie. Polacy odpowiadali m.in. za zarządzanie projektem, stworzenie architektury systemu, proces certyfikacji i wdrożenie do produkcji. – Katar jest jednym z najcieplejszych krajów świata. Musieliśmy dostosować urządzenia do niestandardowych wymagań, m.in. w zakresie temperatury – mówi Aleksander Polit, kierownik projektu z ABB w Krakowie. – Zaprojektowaliśmy rozwiązanie umożliwiające sekwencyjne ładowanie dwóch autobusów, bazując na produkcie który już wcześniej stworzyliśmy w Krakowie, a który ABB zainstalowała m.in. u operatora w Hamburgu.

Katar dąży do tego, aby do 2022 r. przynajmniej 25 proc. publicznej sieci autobusowej było zasilane energią elektryczną, a do 2030 r. – 100 proc. W ramach tego planu władze stworzą jedną z największych sieci e-busów na świecie. Urządzenia ABB mają zostać zainstalowane m.in. na czterech zajezdniach autobusowych, ośmiu przystankach i przy dwunastu stacjach metra. Umowa obejmuje również dodatkowe usługi serwisowe, które mają być świadczone przez 3 lata.

Międzynarodowa współpraca

Projekt realizowany jest we współpracy z Mannai Trading Company, przedsiębiorstwem budowlanym Ashghal i operatorem floty – Mowasalat. – W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju 2030 pomagamy operatorom w pełni wykorzystać potencjał elektromobilności. Wpisując się w coraz mocniejszy trend elektryfikacji flot, nasze rozwiązania umożliwiają transformację w kierunku bardziej ekologicznego transportu w skali globalnej – powiedział Frank Muehlon, dyrektor globalnego biznesu elektromobilności ABB.
ABB zapewni również rozwiązania łączności i interfejsy integrujące infrastrukturę ładowania z systemem zarządzania flotą Mowasalat. Pozwoli to optymalizować działanie floty w trybie 24/7. Ładowarki będą połączone z platformą chmurową ABB Ability™, aby móc monitorować i diagnozować infrastrukturę bazując na analizie ponad 400 różnych parametrów.

– Katar podjął znaczące kroki w kierunku zwalczania zmian klimatycznych i promowania zrównoważonego rozwoju. Wprowadzenie ekologicznego transportu publicznego to tylko jedna z wielu lokalnych inicjatyw w tym zakresie – powiedział dr inż. Saad Ahmed Ibrahim Al Mohannadi, prezes Ashghal cytowany w komunikacie.

ABB zainstalowała swoje stacje do ładowania dużych mocy dla autobusów elektrycznych w wielu miastach świata. Naukowcy i inżynierowie z Korporacyjnego Centrum Technologicznego brali udział w projektach realizowanych dla operatorów m.in. w Niemczech, Szwajcarii, Norwegii, we Włoszech i Ameryce Północnej, wdrażając rozwijane w Krakowie ładowarki pantografowe (panto-up i panto-down), jak i ładowarki CCS z przeznaczeniem dla zajezdni autobusowych (depot chargers).

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Przystanki dla elektrobusów w budynkach? Dlaczego nie!

Mobilność

Przystanki dla elektrobusów w budynkach? Dlaczego nie!

Łukasz Malinowski 04 maja 2019

Lejda. Elektryczne Volvo rozpoczęły kursy

Komunikacja

Lejda. Elektryczne Volvo rozpoczęły kursy

jd/inf. pras. 20 marca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5