Partnerzy serwisu:
Mobilność

Technologia SiC od Medcomu napędza nowy Solaris Urbino LE electric

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
13-11-2020
Ostatnia modyfikacja:
28-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Medcom

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Technologia SiC od Medcomu napędza nowy Solaris Urbino LE electric
fot. Solaris
20 października swoją premierę miał nowy model autobusu elektrycznego od Solaris. Najnowszy elektryk Urbino 15 LE electric został zaopatrzony w system napędowy SiC od Medcom. Jego zastosowanie umożliwia ograniczenie zużycia energii nawet o 13% w porównaniu do dotychczas stosowanych wiodących technologii.

Solaris Urbino 15 LE electric został stworzony z myślą o przewoźnikach skandynawskich, dlatego przeznaczony jest zarówno do miejskich, jaki i międzymiastowych przewozów pasażerskich. Kursy na dłuższych trasach umożliwiają baterie generacji Solaris High Energy+ o łącznej pojemności 470 kWh oraz rozwiązania ograniczające straty energii już podczas samej jazdy m.in. system napędowy od Medcom wykonany w technologii węglika krzemu (SiC).

Urbino 15 LE electric został zaopatrzony w elektryczny system napędowy Medcom składający się z falownika trakcyjnego o mocy 300 kW, przetwornicy statycznej 3x400V 50 Hz o mocy 30 kVA i 24V o mocy 12kW oraz rozdzielni wysokiego napięcia. Zastosowanie technologii węglika krzemu pozwala na znaczne ograniczenie strat energii w napędzie. W przypadku nowego Solarisa zysk jest podwójny, ponieważ napęd realizuje rozruch oraz hamowanie rekuperacyjne. Dzięki m.in. temu rozwiązaniu pojazd jest zgodny z normami „Busnordic” oraz tzw. pakietu skandynawskiego.

– Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w pracach rozwojowych pierwszego polskiego autobusu łączącego przejazdy miejskie oraz podmiejskie. Nowy elektryk powstał jako wersja demonstracyjna i wyposażony został w wiele udogodnień, tak aby potencjalni odbiorcy mogli zapoznać się ze wszystkimi wariantami. Szczególnie ważnym parametrem tego pojazdu jest jego wysoka energooszczędność, którą była możliwa do osiągnięcia poprzez zastosowanie najnowocześniejszej energoelektroniki wykonanej w technologii węglika krzemu. Już testy prowadzone wg. kryteriów SORT na podobnym silniku w dwunastometrowym pojeździe wykazały ograniczenie zużycia energii o 13% w porównaniu do dotychczas stosowanych technologii. Dodatkowo, Urbino 15 LE electric został wyposażony w specjalny rezystor hamowania dostarczony przez Medcom pozwalający na jego homologację w klasie II – autobusów pozamiejskich. Także to rozwiązanie zostało stworzone oraz wyprodukowane specjalnie na potrzeby tego projektu. – mówi Joanna Nichthauser, dyrektor marketingu Medcom.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Medcom: Węglik krzemu to przyszłość transportu

Komunikacja

Medcom: Węglik krzemu to przyszłość transportu

Łukasz Malinowski 04 stycznia 2023

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Prawo & Finanse

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 05 grudnia 2022

Medcom: Dostarczamy energoelektronikę do niemal wszystkich tramwajów dla polskich miast

Komunikacja

Medcom: Dostarczamy energoelektronikę do niemal wszystkich tramwajów dla polskich miast

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 11 października 2019

Medcom napędza Solarisa

Komunikacja

Medcom napędza Solarisa

jd/inf. pras. 22 marca 2018

Zobacz również:

Medcom: Węglik krzemu to przyszłość transportu

Komunikacja

Medcom: Węglik krzemu to przyszłość transportu

Łukasz Malinowski 04 stycznia 2023

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Prawo & Finanse

Medcom: Wiemy, jak oszczędzać energię

Łukasz Malinowski 05 grudnia 2022

Medcom: Dostarczamy energoelektronikę do niemal wszystkich tramwajów dla polskich miast

Komunikacja

Medcom: Dostarczamy energoelektronikę do niemal wszystkich tramwajów dla polskich miast

Roman Czubiński, współpraca Łukasz Malinowski 11 października 2019

Medcom napędza Solarisa

Komunikacja

Medcom napędza Solarisa

jd/inf. pras. 22 marca 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5