Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Technologia SiC od Medcom w nowych tramwajach Moderus Gamma

Dalej Wstecz
Autor:

inf. pras.

Data publikacji:
2018-10-11 13:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/ Medcom

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Technologia SiC od Medcom w nowych tramwajach Moderus Gamma
fot. mat. pras.
Modertrans zaprezentował w swojej siedzibie nowy tramwaj niskopodłogowy Moderus Gamma dla Poznania. To kolejny po lokomotywie Dragon 2 pojazd na polskim rynku, który będzie przez Medcom wyposażony seryjnie w urządzenia energoelektroniczne w technologii węglika krzemu.

Dostawy już trwają i obejmują przetwornice statyczne w pełnej technologii SiC (PSM-50 SiC), falowniki trakcyjne w technologii IGBT (FT-50-600) oraz system TCMS. Medcom wyposaży łącznie 50 pojazdów produkowanych dla Poznania, w tym 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych.

Kompaktowa i lekka technologia węglika krzemu (SiC)

Głównym założeniem projektu było stworzenie jednego, kompaktowego rozwiązania do zasilania silników trakcyjnych i obwodów pomocniczych w tramwaju, a zastosowanie węglika krzemu pozwoliło ten cel osiągnąć.

W konstrukcji przetwornic statycznych Medcom wykorzystał technologię SiC, dzięki czemu w jednym kontenerze obok czterech falowników trakcyjnych FT-50-600 zmieściła się zoptymalizowana przetwornica PSM-50 SiC o mocy 50 kVA. Każdy tramwaj jest wyposażony w dwa takie kontenery, posiadające wyjątkowo cichy układ chłodzenia. W sterowaniu użyte zostały nowoczesne mikrokontrolery i sprawdzone algorytmy przetwarzania sygnałów.

− Moderus Gamma to kolejny projekt, który dowodzi wyjątkowych właściwości węglika krzemu. Zastosowanie technologii SiC w przetwornicy pozwoliło nam zmniejszyć jej wagę oraz gabaryty i zabudować urządzenia w jednym kontenerze, a tym samym zmniejszyć liczbę doprowadzonych przewodów, zredukować całkowitą masę urządzenia i zaoszczędzić powierzchnię na dachu pojazdów. Jednocześnie uzyskaliśmy zdecydowanie lepsze parametry pracy produktu w zakresie sprawności, temperatury pracy, szybkości przełączania i stabilności napięcia wyjściowego. Technologia SiC stanowi jeden z głównych kierunków rozwoju nowoczesnego transportu publicznego, ponieważ zdecydowanie poprawia sprawność urządzeń i ogranicza straty energii w przetwornikach, ostatecznie zmniejszając koszty eksploatacji pojazdów – mówi Piotr Wroński, Wiceprezes Medcom.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Elbląg dokupuje tramwaj. Nietypowy, jak poprzednie

Komunikacja

Elbląg dokupuje tramwaj. Nietypowy, jak poprzednie

Witold Urbanowicz 11 października 2018

InnoTrans 2016. TEB nie umarł. W wersji mini jeździ w Berlinie

Komunikacja

InnoTrans 2016. TEB nie umarł. W wersji mini jeździ w Berlinie

Jakub Dybalski 22 września 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS