Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Tallin. Nowy przetarg na węzeł Rail Baltiki wg projektu Zahy Hadid. Teraz w częściach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-09-2022
Ostatnia modyfikacja:
23-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Rail Baltica Estonia ponawia przetarg na przebudowę infrastruktury torowej w ramach węzła planowanego Ülemiste. Poprzednie postępowanie – na budowę całego terminala –zakończyło się fiaskiem.

W marcu tego roku ruszył przetarg na budowę terminala przesiadkowego Ülemiste w Tallinie, będącego punktem startowym nowej linii kolejowej. Obiekt miał integrował linie kolejowe o rozstawie 1435 mm i 1520 mm, komunikację autobusową miejską i krajową, a docelowo też i międzynarodową. Koncepcję węzła – na bazie zwycięskiej pracy konkursowej – opracował zespół Zaha Hadid Architects i Esplan. Budynek dworcowy miał składać się z jednego poziomu podziemnego i czterech nadziemnych.

W sierpniu 2022 r. Rail Baltica Estonia poinformowała, że w postępowaniu na budowę węzła w Tallinie wpłynęła tylko jedna oferta – od Rizzani de Eccher. Opiewała ona na 346 mln euro i prawie dwukrotnie przewyższała budżet zamawiającego. Estonia liczyła na większe zainteresowanie, na nic jednak zdały się działania prewencyjne w postaci bieżącej indeksacji kosztów czy zmian w harmonogramie.

Teraz Rail Baltica Estonia postanowiła podzielić postępowanie. Rusza właśnie przetarg na I część prac, czyli przebudowę istniejącej infrastruktury szerokotorowej 1520 mm. Aby zrobić miejsce na węzeł Ülemiste i linię kolejową 1435 mm, konieczna jest rozbiórka ok. 16,3 km istniejących torów o rozstawie 1520 mm i budowa ponad 8 km nowych torów w tym rozstawie. Prace mają być prowadzone pod ruchem. Usunięte zostaną też kolizje z infrastrukturą innych gestorów, przebudowany zostanie także wiadukt Kantis.

Jeszcze w tym roku ruszy oddzielny przetarg na budowę podziemnej części zaplanowanego dworca, stanowiącej część przyszłego terminala pasażerskiego o nazwie Linda. Prace będą prowadzone równolegle z przebudową infrastruktury kolejowej.

W sumie w ramach projektu Rail Baltiki powstać ma 870 km normalnotorowej linii kolejowej o rozstawie 1435 mm: 392 km na Litwie, 265 km na Łotwie i 213 km w Estonii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Przestrzeń

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Witold Urbanowicz 20 listopada 2022

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Przestrzeń

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Redakcja/inf. pras. 09 listopada 2022

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Przestrzeń

Rusza przetarg na podziemną część dworca Rail Baltiki w Tallinie

Witold Urbanowicz 20 listopada 2022

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Przestrzeń

Pilawa z centrum przesiadkowym przy dworcu

Redakcja/inf. pras. 09 listopada 2022

Zobacz również:

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5